Jag var inte överförtjust i Panama City men min fru gillade det mer. En uberresa till miraflores-slussen i Panama canals mynning rekommenderar jag. Sen är gamla stan rätt mysig (framförallt kvällstid torsd-lörd då den lever upp dessa kvällar). Finns några trevliga restauranger både i gamla stan och i närheten av financial city (där alla stora hotell ligger).
Vi skulle bara ha spenderat 2 nätter i Panama men vårt flyg vidare till Curacao var överbokat och vi blev tvingade att spendera ytterligare 3 nätter i Panama vilket kanske gör att min bild är något negativ. Men jag gillar städer där man kan promenera och det gör man inte gärna i Panama City (utöver i gamla stan). Men man kan till exempel inte gå till gamla stan från city då det ligger någon form av no-go zon emellan. Mycket trafik och knappt några trottoarer annars. I stort sett bara strandpromenaden som folk promenerar på.
Vi föredrog Hilton framför W även om W är nyare, fräschare och väldigt hippt, mycket modeller och influensers som bodde där, så var maten och servicen bättre på Hilton. Men jag tror vi var i rätt dåligt mode när vi bodde på W då vi kände oss fängslade i Panama så ni får det nog jättebra där! Ni kanske planerar att se mer än bara Panama City?