Blir perfekt till min sena frulle idag i hemmet.Lyssningstips: Podden GastroRadio där Pontus berättar om verksamheten överlag och Tove om en händelse på Pontus in the air![]()
Blir perfekt till min sena frulle idag i hemmet.Lyssningstips: Podden GastroRadio där Pontus berättar om verksamheten överlag och Tove om en händelse på Pontus in the air![]()
Står och väntar på lounge on the go, sådär 15 minuter senare börjar man undra lite om det kanske är dags för rebranding.
Edit:
Backcheck på denna, miss i schemaläggning svårt att klandra Lena för det. Visst tog det lite tid, men en otrolig känsla för service och ett fantastiskt bemötande trots stressat läge.
Till schemaläggaren: dags att peta in en till i rotationen.
Oavsett vems fel det är så är det problematiskt och oacceptabelt att det står disk överallt, att det är tio minuters väntan på att få sitta även om det inte är fullt och en kvarts väntan på att få en macka som står färdig i en kyl. Detta är en flygplatsrestaurang, inte ett studentfik.
Vad betyder egentligen detta? Som jag tolkar det (gissar) betyder "ha en badge" att man är "säkerhetsgodkänd" och har ett personligt "ID-kort/badge" för att jobba airside. Är det alltså OK att jobba utan detta godkännande men maximalt 12 gånger??? Känns som det är något jag inte riktigt förstår.jag får endast använda samma person 12 ggr under ett år efter det anser Swedavia att då ska de ha en badge.
Vad betyder egentligen detta? Som jag tolkar det (gissar) betyder "ha en badge" att man är "säkerhetsgodkänd" och har ett personligt "ID-kort/badge" för att jobba airside. Är det alltså OK att jobba utan detta godkännande men maximalt 12 gånger??? Känns som det är något jag inte riktigt förstår.
Min tolkning är att man som arbetsgivare/uppdragsgivare kan (utan badge) hämta in en anställd/leverantör 12 gånger per år utan att denna personen har gått genom en full process för egen badge. Jag antar dock att personen måste inrapporteras på förhand samt identifierar sig.
Det går t.ex. att ha studiebesök "airside" med guide om jag uppfattar rätt, så processer för att klareras utan boardingkort finns. Jag antar det faller under samma regler.
Igen min tolkning baserat på andra sätt att få access till terminalen utan boardingkort.
Det är riktigt, jag har varit på sådana besök. Man går till Swedavias kundtjänst med sin guide. Man får visa sitt körkort/id-kort/pass och guiden visar sin Arlandabadge, därefter tar det någon minut för Swedavia att göra en besöksbricka som gäller den dagen.Det går t.ex. att ha studiebesök "airside" med guide om jag uppfattar rätt, så processer för att klareras utan boardingkort finns.
Vad betyder egentligen detta? Som jag tolkar det (gissar) betyder "ha en badge" att man är "säkerhetsgodkänd" och har ett personligt "ID-kort/badge" för att jobba airside.
Min tolkning är att man som arbetsgivare/uppdragsgivare kan (utan badge) hämta in en anställd/leverantör 12 gånger per år utan att denna personen har gått genom en full process för egen badge. Jag antar dock att personen måste inrapporteras på förhand samt identifierar sig