Senaste nytt

Skaffa Amexkort och uppnå spendkrav och sedan byta till annat Amex?

D

Deleted member 53670

Guest
Tänkte kolla med er ifall jag har tankarna i check inför mina kortupp- och nedgraderingar.
Nu när jobbet går tillbaka till vanliga snurror så tänkte jag fixa nytt kort, men i samband med renovering tänkte jag kolla med er om det är möjligt med detta scenario:

1. Ansöka om Elite för 45000 välkomstbonus (jag har varit inaktiv sen COVID, så blir ny kortmedlem) (Okt/Nov)
  2. Spendera 150.000+ på nytt kök
  3. Nedgradera till Premium i januari för att påbörja min normala spend (brukar vanligtvis hamna runt 150k per år)
Så frågan är, kan man signa upp, nån spendkrav och sen "byta kort" men fortfarande få sin bonus. Eller måste man vänta tills bonusen är överförd (i detta fall står det senaste 30/4 2022)

Jag fick nyligen bonuspoäng för liknande upplägg. Tog Premiumkort, nådde spend för bonus, uppgraderade sedan till Elite innan jag fått bonus utbetald, och har alltså fått både välkomstbonus (premium) och uppgraderingsbonus (premium->elite) utbetald.

Min kortresa var dock från billigare Premium till dyrare Elite. Vet inte om andra hållet funkar lika bra.

Jag fick nyligen bonuspoäng för liknande upplägg. Tog Premiumkort, nådde spend för bonus, uppgraderade sedan till Elite innan jag fått bonus utbetald, och har alltså fått både välkomstbonus (premium) och uppgraderingsbonus (premium->elite) utbetald.

Min kortresa var dock från billigare Premium till dyrare Elite. Vet inte om andra hållet funkar lika bra.
Precis hade sett några andra inlägg om att det funkade. Men topp, då vet jag, hoppas det funkar till det andra hållet också :)

Tack!

Toppen