Senaste nytt

Är SAS Lounge på Landvetter öppen ?

Jo, jag har nog förstått att det gäller att ha skydd på sig inomhus, jag får gå och köpa på mig ett lager, sen är jag fullvaxxad och har även haft covid och tillfrisknat, det skall enligt vad jag hörde på nyheterna idag ge det allra bästa skyddet.

Det är väl till och med så att majoriteten inte tillåter det. Även de som tillåter vanliga kirurgmasker tillåter oftast inte masker med ventil.

Så är det säkert. Vi hade FFP3 med ventil när vi var i Spanien för ett år sedan så min datapunkt är inte dagsaktuell. Vi stötte på patrull på Madrids flygsplats på vägen hem men annars ingenting under tre veckors bilande i Spanien.

Jag flög mycket med SAS inrikes i juni och hade då hela tiden ansiktsskydd FFP2 med ventil. Så plötsligt på sista flighten i juni kom besked vid boarding att masker med ventil inte var tillåtna vilket var något nytt som inte stämde med det SAS skrev på hemsidan. Jag fick lov att byta till ett kirurgiskt munskydd som jag hade i bagaget för att få gå ombord. Så man vet aldrig riktigt säkert vad som gäller.

Toppen