Senaste nytt

3x på Nordic Choice på bokningar den 6 juli

Brogren

Medlem
Nu har man ju lyckats skrapa ihop lite poäng och undrar då vad som anses som bra värde om man skulle boka något för poängen.
T.ex. 1500SEK/natt eller 25000 poäng?
Kampanjer då man bokar en natt för 7500 poäng känns självklart att boka för poäng oavsett vad det kostar i pengar

Jag har försökt googla men hittar inget , Vad säger ni ? :)

Jag brukar lägga poängen på Comfort hotell där nätter kostar 10.000p. Det upplever jag ger mest värde. Dessa hotell ligger kring tusenlappen per natt.
 
Nu har man ju lyckats skrapa ihop lite poäng och undrar då vad som anses som bra värde om man skulle boka något för poängen.
T.ex. 1500SEK/natt eller 25000 poäng?
Kampanjer då man bokar en natt för 7500 poäng känns självklart att boka för poäng oavsett vad det kostar i pengar

Jag har försökt googla men hittar inget , Vad säger ni ? :)
Det beror ju på vad det kostar per natt när du har tänkt att bo. Jag brukar tänka att jag inte vill lägga över 1000 kr/natt för vanligt standardhotell i Sverige. Om det finns ett Comfort i samma stad för 7500 p (10 000 p på vissa Comfort) så är det väldigt bra värde just då. Men finns det hotell för 500-600 kr/natt, då använder jag inga bonuspoäng.
 

M.K

Medlem
Jag har bara bokat några 5* och något enstaka, ofta flygplatshotell, 10k, med points under pandemin då det har varit så bra priser överlag på de «vanliga» plus alla kampanjer då med 2/3/4/5x. Helt galet bra poängintjäning faktiskt med fler hotellnätter än hemma. NC har gjort det bäst och är mitt givna förstaval. Mycket nöjd.

Jag hoppas som alla andra på en normalisering av samhället och det allmänna resandet i framtiden. Planen är då givetvis att faktiskt använda många fler av mina intjänade points.
 

Mr Basic

Medlem
Bokade 2 hotellnätter under denna kampanj (min första kampanj-bokning). När brukar man få in 3x poängen? För det ena hotellet har jag inte fått ngn poäng alls, så där har ngt gått fel.
För det andra hotellet har jag fått:
981p kostnad för en natt
196p 20% kampanjbonus (för att jag bokat via hemsidan?)
196p 20% benefit bonus (för att jag är Guld?)
Ovanstående får jag in för även icke-kampanjbokningar.
Ngn som kan hjälpa mig att få rätsida på detta? :rolleyes:
 

Syversen

Medlem
När brukar man få in 3x poängen? För det ena hotellet har jag inte fått ngn poäng alls, så där har ngt gått fel.

För mig har allt trillat in samtidigt. Poäng för vistelsen, och alla tillägg. Så det låter som att du helt saknar poäng för en vistelse och att den andra inte registrerats inom kampanjen.
 
Toppen