Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Guangzhou (Canton) eller Gdansk.

Tänk så olika man kan uppleva en stad:)

Gdansk är egentligen den enda stad i Östeuropa som jag uppskattat... Tyckte det var riktigt charmigt i Gdansk, och kanske ännu bättre i Sopot precis bredvid.

Sakopane är väl också fint, men det känns på något sätt som om skidorter ser likadana ut, oavsett var i världen man befinner sig.... (Undantaget Japan & Oceanien)

Sardinien helt klart, helt ensam på ledartavlan över sämsta semestern, kan inte vara en del av Italien oavsett vad det står i atlasen.

Men länder som Bangladesh, Irak, Afghanistan och Pakistan kan du tänka dig? :)

Ärligt talat, Nigeria kan jag förstå om man undviker som turist, men Indien är helt OK.

Pakistan kunde jag tänka mig för att åka Karakoram Highway...sen är det klart att Indien är så stort att det säkert finns något hörn som inte är som de reportage jag sett, Kerala och tedistrikten uppe i nordost(?) ser rätt trevliga ut. Har du något tips för någon som inte gillar kaos, stank och extrem fattigdom?

De andra länderna känns inte aktuella, kanske Afghanistan om det blir bättre där nån gång. Otroligt grymma bergslandskap där och i Pakistan vad det verkar.

Tänk så olika man kan uppleva en stad:)

Gdansk är egentligen den enda stad i Östeuropa som jag uppskattat... Tyckte det var riktigt charmigt i Gdansk, och kanske ännu bättre i Sopot precis bredvid.

Sakopane är väl också fint, men det känns på något sätt som om skidorter ser likadana ut, oavsett var i världen man befinner sig.... (Undantaget Japan & Oceanien)

Var där på utbyte under gymnasietiden. Var väl inget fel på Gdansk i sig och man bör väl ha i betraktelse att det var grått och kallt när jag var där och det är säkert fint på sommaren. Jag uppskattade staden i sig, men för att svara på huvudfrågan i tråden så tyckte jag att jag han se allt när jag var där och jag känner att jag har väldigt många platser kvar att besöka innan jag börjar åka tillbaka till en stad som Gdansk igen. Jag skulle nog rekommendera folk att åka dit, men för min del blir det inte fler besök, men man vet aldrig :).

Pakistan kunde jag tänka mig för att åka Karakoram Highway...sen är det klart att Indien är så stort att det säkert finns något hörn som inte är som de reportage jag sett, Kerala och tedistrikten uppe i nordost(?) ser rätt trevliga ut. Har du något tips för någon som inte gillar kaos, stank och extrem fattigdom?

De andra länderna känns inte aktuella, kanske Afghanistan om det blir bättre där nån gång. Otroligt grymma bergslandskap där och i Pakistan vad det verkar.

Karakoram Highway var vackert men det saknades(och saknas fortfarande) vettig transportmedel.
Att åka en superdekorerad buss med trånga stolar samt Bollywoodsånger i maxvolym i 10+ timmar på skumpiga kurviga vägar utan vägstaket är inte något som jag vill göra det frivilligt idag.

Man kunde åka med PIA inrikes mellan Gilgit och Islamabad men flygplatsen var omgiven av bergen och väderförhållande gjorde att man inte riktigt visste om när man kunde flyga. PIA opererade Fokker Friendship den tiden och det såg inte så säkert ut heller.

Coola grejer AHO :)

Men nä du har nog rätt, låter som nåt man ska göra när man är 20-25...får bli Anderna för min del istället för att se exotiska berg!

Vill också lägga in ett gott ord för Gdansk. Väldigt trevlig stad och blev allt som oftast väl bemött trots flera missar i kommunikationen. Förstod att många polacker mkt väl talar engelska men ogärna gör det då de förmodligen skäms. Varvet i Gdansk var både mäktigt och vackert.

Toppen