Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: Quality Hotel Vänersborg
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Standard dubbelrum (tror jag)
Status: Gold
Detta hotell verkar till stor del autonomt i förhållande till NC. Fick bokningsbekräftelse via mail men sedan fanns inte bokningen i app eller på hemsidan. Fick iaf värdecheck (på papper) som dock endast fick användas till köp av läsk/vatten/färdiga mackor. Bartendern gick utanför boxen och fixade 2 små chipspåsar ”från det fina sortimentet”. Nöjd med rum, badrum och städning. Tyvärr var det alldeles för varmt på rummet (i hallen utanför var det riktigt skönt). Fri parkering var bra men ladd-möjligheter saknades.
Jag valde mellan att bo här eller Clarion Collection Kung Oskar i Trollhättan, sannolikt ett felval (av mig).

Hotell: Clarion Collection Hotel Majoren (Skövde)
Fick: Standard dubbelrum (fick intrycket att hotellet var fullbokat)
I jämförelse med hotellet i Vänersborg så var det mesta bättre här, undantaget parkering (max 2 tim dagtid fick man stå på allmän parkering och ingen ladd-stolpe).

Då kan man ju tycka att hotellet kan upplysa om detta (åtminstone på hemsidan). :cool:
Parkering i allmänhet, och laddstolpar i synnerhet, tycker jag att hotell generellt är urusla på att informera om. I princip enda gången man kan hitta en notis om det är om hotellet självt har ett överprissatt garage eller p-platser (och då utan att informera om priset).

Har ett Choice Hotels Elite Platinum-medlemskap, tror ni att det kan fungera hos Nordic Choice Hotels...? Tänker att NCC borde hamna under Choice Hotels då de är franchisetagare hos dem.

Ska testa nästa vecka, vi får se om de godtar det för att eventuellt kunna uppgradera rummet!

Har ett Choice Hotels Elite Platinum-medlemskap, tror ni att det kan fungera hos Nordic Choice Hotels...? Tänker att NCC borde hamna under Choice Hotels då de är franchisetagare hos dem.

Ska testa nästa vecka, vi får se om de godtar det för att eventuellt kunna uppgradera rummet!
Menar du att ett Platinum-medlemskap hos Elite hotels ska fungera som ett Platinum-medlemskap hos Nordic Choice hotels? :rolleyes: Kanske kan det fungera med statusmatchning men det är nog inget enskilda hotell godkänner.
Eller så är du ironisk och jag missar det helt? :oops:

Edit. Sorry, nu är jag med…:oops:
Står uttryckligen att Norden plus Baltikum är undantagna men försöka (kanske) duger? Återkoppla gärna.

Last edited:
Parkering i allmänhet, och laddstolpar i synnerhet, tycker jag att hotell generellt är urusla på att informera om. I princip enda gången man kan hitta en notis om det är om hotellet självt har ett överprissatt garage eller p-platser (och då utan att informera om priset).
Instämmer till 100%.

Hotell: Clarion Amaranten (Stockholm)
Fick: Standard dubbelrum

Hade bokat erbjudandet med rum och middag på hotellet. Inför ankomst tittade jag på bokningen på webben och noterade att ingen uppgradering var gjord. Tittade på NCCs hemsida och såg att det fanns rum i bättre klass tillgängliga. Skickade då en förfrågan om uppgradering och fick till svar att uppgradering endast görs till nästa kategori (Superior) i mån av plats när jag checkar in. För bättre uppgradering skulle det kosta extra (600 kr/natt).

Tycker detta rimmar lite illa med skrivningen på deras medlemsprogram där det står "Om hotellet har ledig kapacitet vid ankomst har du som GOLD-medlem möjlighet att bli uppgraderad till bästa tillgängliga rumskatergori - utan extra kostnad."

Avbokade boende och middag och firade flickvännens födelsedag på annat ställe.

Hotell: Clarion Amaranten (Stockholm)
Fick: Standard dubbelrum

Hade bokat erbjudandet med rum och middag på hotellet. Inför ankomst tittade jag på bokningen på webben och noterade att ingen uppgradering var gjord. Tittade på NCCs hemsida och såg att det fanns rum i bättre klass tillgängliga. Skickade då en förfrågan om uppgradering och fick till svar att uppgradering endast görs till nästa kategori (Superior) i mån av plats när jag checkar in. För bättre uppgradering skulle det kosta extra (600 kr/natt).

Tycker detta rimmar lite illa med skrivningen på deras medlemsprogram där det står "Om hotellet har ledig kapacitet vid ankomst har du som GOLD-medlem möjlighet att bli uppgraderad till bästa tillgängliga rumskatergori - utan extra kostnad."

Avbokade boende och middag och firade flickvännens födelsedag på annat ställe.
Det där låter precis som det brukar på Amaranten tyvärr.

Vissterligen har du rätt men vid särskilda tillfällen skulle jag gardera mig med att boka den kategori som önskas från början.

Toppen