Senaste nytt

Lufthansa Business Flex

lilly k

Medlem
Hej! Jag ber på förhand om ursäkt för att jag är trög;) Är på vippen att boka en Lufthansa Business Flex. Blir dock konfunderad över formuleringen: ”refund possible plus fare difference”. Betyder det att biljetten är avbokningsbar men att jag måste betala en avgift i så fall? Ingen av flygen är för övrigt Lufthansa utan det är SWISS, Tap och Austrian. Tacksam om input finnes!
 

E.K

Medlem
Du måste klicka vidare till nästa steg för att hitta vad som gäller. Se bifogad bild.
Saxat därifrån: The ticket is refundable without deduction. In case of partial usage, the applicable fare for the routing travelled will be recalculated.

Skärmbild (92)_LI.jpg
 

lilly k

Medlem
Du måste klicka vidare till nästa steg för att hitta vad som gäller. Se bifogad bild.
Saxat därifrån: The ticket is refundable without deduction. In case of partial usage, the applicable fare for the routing travelled will be recalculated.

Visa bifogad bild 119691

Tusen tack! Då förstår jag bättre. Och det verkar som inga merkostnader tillkommer vid avbokning av de aktuella biljetterna.

I de fall där en enkelresa är dyrare än tur och retur så finns det alltid en risk att man blir skyldig dem pengar om man behöver avboka returen

Tack för info! I så fall avbokar jag båda biljetterna så antar att det inte blir aktuellt.
 
Toppen