Absolut. Rapporterar in imorgon.ja det tolkar jag det också som? Har du möjlighet att höra av dig hur det går gällande detta?
Absolut. Rapporterar in imorgon.ja det tolkar jag det också som? Har du möjlighet att höra av dig hur det går gällande detta?
Chansar ni på att det går utan då eller tar ni ett test iaf?Absolut. Rapporterar in imorgon.
Vi kommer inte att testa oss innan incheckning på flygplatsen i PMI. Tycker att det står väldigt tydligt i SMS’et som SAS skickade att test inte behövs för transit: ”…This does NOT apply for travel from “yellow countries/regions in EU/schengen”. Mallis är gult enligt coronasmitte.dk.Chansar ni på att det går utan då eller tar ni ett test iaf?
Sverige är ju inte alls med på listan på någon färg? Innebär det att när man kommer från sverige i transit till annat eu-land gäller inget test?
Enligt coronasmitte.dk är Sverige just nu orange.Sverige är ju inte alls med på listan på någon färg? Innebär det att när man kommer från sverige i transit till annat eu-land gäller inget test?
Har precis checkat in i PMI mot CPH. Inga frågor eller krav på covid-19 test. Boardingkort skrivs ut och damen i incheckningsdisken önskar oss en angenäm resa. Återkopplar om par timmar vad som händer på Kastrup.Vi kommer inte att testa oss innan incheckning på flygplatsen i PMI. Tycker att det står väldigt tydligt i SMS’et som SAS skickade att test inte behövs för transit: ”…This does NOT apply for travel from “yellow countries/regions in EU/schengen”. Mallis är gult enligt coronasmitte.dk.
Med ovan sagt räknar vi alltså med att bli testade vid ankomst till CPH.
Det är rörigt, mycket rörigt vid ankomst. Vi ankom till CPH B-Gates. Ingen information från cabin crew gällande några tester. Däremot flera skyltar när vi väl kommer in till flygplatsen:Har precis checkat in i PMI mot CPH. Inga frågor eller krav på covid-19 test. Boardingkort skrivs ut och damen i incheckningsdisken önskar oss en angenäm resa. Återkopplar om par timmar vad som händer på Kastrup.
Jag försökte få tag i henne, men utan framgång. Jag vet bara att hon nämnde detta som det drop-in ställe som de slutligen valde och att det fanns fler sådana.imed är då...? Har du möjlighet att kolla vad det är exakt så kan vi göra samma sak?
Tack på förhand