Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Inga poängbonus som EBS, utan det är samma som för statuslösa.
Under förutsättning att det är statuspoäng du är ute efter (och inte behöver poängen före april) så kan du ju se i tråden från EB Live tidigare ikväll att det under april-juni kommer erbjudas fyrdubbla statuspoäng för SAS-resor, så det räcker att boka en inrikesresa t/r i Plus för att få 6000 statuspoäng (du kan ju till och med flyga Go åt ett håll och Plus åt det andra och få 4000 poäng). Borde helt klart vara billigast och riskerar inte att ställa till problem (och kostnader) med PCR-tester och inreserestriktioner.

Jag var lite för vag i mitt inlägg, ber om ursäkt för det. Letar efter en resa som ger >=3750 poäng utan de fyrdubbla poängen och då verkar inrikesresor inte lösa biffen lika billigt.

Mileage run ARN-MMX. Bokar man tor så kräver SAS hemsida minst 1 timme connection. Men vågar man boka 2 enkelresor med 25 min emellan? Det är väl vändande plan?

Finns det någon tumregel för Sek/Mile ? Har kikat lite på resor inom europa från GOT i Plus och det är allt som oftast dom hamnar söder om 4000sek för att 7500 poäng (Har EBG), Är det någonstans runt där man brukar hamna eller är det jag som inte letat tillräckligt? :)

Har ju bara kollat SAS då erfarenheten är att det inte ger så mycket poäng från andra bolag inom Star Alliance när man har EB?

Tid mellan ankomst och avresa måste vara 1 timme. I detta fall (nedan) lär det ju vara samma kärra? Bokar man dessa separat eller hur bär man sig åt för att kriga in poängen?

• ARN – GDN
    09:10 – 13:45
  • 1 stopp ,CPH
  • SAS Plus Smart
  • GDN – ARN
    14:20 – 18:20
  • 1 stopp ,CPH
  • SAS Plus Smart

Tid mellan ankomst och avresa måste vara 1 timme. I detta fall (nedan) lär det ju vara samma kärra? Bokar man dessa separat eller hur bär man sig åt för att kriga in poängen?

• ARN – GDN
    09:10 – 13:45
  • 1 stopp ,CPH
  • SAS Plus Smart
  • GDN – ARN
    14:20 – 18:20
  • 1 stopp ,CPH
  • SAS Plus Smart
Ja, boka som två enkelresor

Toppen