Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Kollad precis hur det ser ut med registrerade poäng för dagens transaktioner. Har som vanligt fått en rad för ordinarie poäng som är rätt 15p/100 men ”extrapoängen” är ytterligare 20p/100 inte 30p/100 som det borde vara för premiumkortet. Hur ser det ut för er andra?

Japp likadant för mig.

Hmm redan nästan maxat krediten och helgen har knappt börjat.
Helt omöjligt att betala in på helgen gissar jag?

Vad är det som gäller för nätköp/telefonköp och finns det något att läsa? Vi försöker genomföra ett köp över telefon där mottagaren använder en kortmaskin. Det gick på 9000, men inte mer. Det går inte att ringa in till mastercard då de endast har öppet vardagar. Vad föreslår ni?

Vad är det som gäller för nätköp/telefonköp och finns det något att läsa? Vi försöker genomföra ett köp över telefon där mottagaren använder en kortmaskin. Det gick på 9000, men inte mer.
Du gör inte ett ”nätköp” när du muntligen/skriftligen ger ut hela ditt kortnummer till en näringsidkare som manuellt slår in detta i sin kortmaskin. Vad du söker är information om ”card not present” transaktioner. Det här är den transaktionstyp som är behäftad med den största risken. Därför finns en hel uppsjö olika spärrar och kontroller för att förhindra att du förlorar dina pengar i en sådan transaktion.

Har du inte anmält ett stort sådant köp i förväg tror jag att du får mycket svårt/omöjligt att genomföra dylik transaktion över helgen.

Du gör inte ett ”nätköp” när du muntligen/skriftligen ger ut hela ditt kortnummer till en näringsidkare som manuellt slår in detta i sin kortmaskin. Vad du söker är information om ”card not present” transaktioner. Det här är den transaktionstyp som är behäftad med den största risken. Därför finns en hel uppsjö olika spärrar och kontroller för att förhindra att du förlorar dina pengar i en sådan transaktion.

Har du inte anmält ett stort sådant köp i förväg tror jag att du får mycket svårt/omöjligt att genomföra dylik transaktion över helgen.
Tack för infon @Berglund! Ska ha det i åtanke i framtiden.

En intressant datapunkt är att jag fick en oplanerad refund idag på 60 kr. Denna har än så länge *enbart* genererat -6 poäng (10p/100kr). Den har alltså ingen motsvarande extrarad med (negativ) bonus.
Det ska inte heller ge något extra avdrag. I så fall är det ett fel.

Toppen