Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

Jo det ska de göra. Jag flög ARN-BCN i Plus och fick 1875x4 = 7500 som räknades mot min status.
Jag är där nu. Hittade biljetter för 2500 kr t o r. Bra kostnad per poäng. tittar nu på Berlin men är inte klar på vilka regler som gäller där nu. Antingen vänder jag i gate eller tar en natt där och hälsar på min systerdotter.

Är det någon som vet hur det funkar i Berlin (BER), går det att åka med vändande plan?
Eller behöver man ut och in genom säkerhetskontrollen?
Jag har bara erfarenhet från Frankfurt. Där kan man stanna vid gaten så snart man stigit av.

För info funkar Barcelona bra med vändande plan. Man kommer direkt ut till shopping. Hann till och med att köpa lite mumsig ibericoskinka.

Svårare var det dock på Arlanda att få igenom att resa utan test.
Bokade du den som två enkelresor? När jag är inne på hemsidan är det för kort mellan flighterna för att kunna boka t/r

Bokade du den som två enkelresor? När jag är inne på hemsidan är det för kort mellan flighterna för att kunna boka t/r
Man behöver oftast boka som två enkelresor vid milage runs med vändande plan.
Kom ihåg att checka in till returresan i appen i god tid bara, eftersom det är boarding igen kort efter ankomst.

Visst är det smidigt att åka med vändande flyg till Barcelona men man behöver fortfarande uppvisa ett negativt PCR-test. Blir en merkostnad på minst 995 kr.

Bokade som t&r men när jag bokade var det 1 timme och 10 minuter mellan planen men sedan ändrade SAS tiderna till 55 minuter men jag fick behålla bokningen.

Nej det behövs inte för Transitpassagerare i Spanien. Därför jag valde Barcelona. Gick bra som sagt.
Hur löste du gatepersonalen på Arlanda? Måste ju sett tämligen suspekt ut att åka på enkelbiljett. Enligt dig så är det ju transfer, men enligt biljetten så är ju din slutdestination Barcelona.

Toppen