SAS Travel Pass privatperson?

• Thread starter Thread starter Deleted member 3997
  • Start date Start date
Med viss erfarenhet av SAS TP-produkt, jag skulle nog föredra en pensionärstillvaro med ett guldkort på Sj.

Det finns en man som är inne på sitt fjärde (eller femte?) år efter järnvägen.

https://arskortguldsj.wordpress.com

Helt klart mer attraktivt än att rotera runt ARN...

Just ja, detta sagt av en FF som dessutom jobbat inom järnvägen och är väl insatt i hur pålitligt detta resesätt är...

Trækker lige denne gamle tråd op...

Jeg ringede til SAS og spurgte om det er muligt at købe et prepaid Travel pass som privatperson. Deres svar var at det kun kan købes igennem en virksomhed som er registreret som SAS Credits kunde.

Nogen her der har erfaringer med at købe prepaid Travel Pass privat?

obs skrev:Trækker lige denne gamle tråd op...Jeg ringede til SAS og spurgte om det er muligt at købe et prepaid Travel pass som privatperson. Deres svar var at det kun kan købes igennem en virksomhed som er registreret som SAS Credits kunde.Nogen her der har erfaringer med at købe prepaid Travel Pass privat?Klicka för att utvidga...

SAS slår till igen...

Just att det är prepaid borde väl innebära att det är ungefär 0% risk för SAS, så om någon vill slanta upp för ett travel pass så borde väl SAS ta emot pengarna med ett stort leende på läpparna oavsett köpare?

obs skrev:Trækker lige denne gamle tråd op...Jeg ringede til SAS og spurgte om det er muligt at købe et prepaid Travel pass som privatperson. Deres svar var at det kun kan købes igennem en virksomhed som er registreret som SAS Credits kunde.Nogen her der har erfaringer med at købe prepaid Travel Pass privat?Klicka för att utvidga...
Naturligvis er det helt forkert... SAS aner ikke en skid hvad de snakker om... Pinligt.. Har for få timer siden været i kontakt med en utroligt dygtig (ex-SAS) rejsebureau-medarbjder som tit støder panden mod de samme mure som os..

Det kan købes online her: Please wait...

fcx skrev:SAS slår till igen...Just att det är prepaid borde väl innebära att det är ungefär 0% risk för SAS, så om någon vill slanta upp för ett travel pass så borde väl SAS ta emot pengarna med ett stort leende på läpparna oavsett köpare?Klicka för att utvidga...

Givetvis inte. I deras analys av privat- och företagsresenärers resande med travel pass under 2014 har de mycket oväntat funnit att i genomsnitt så reser privatresenärerna mer än 200% fler segment. Därför har man stoppat försäljningen till privatpersoner i väntan på resultatet av en fördjupad utredning och en ny prissättningsmodell.

(Ovanstående är givetvis inte allvar utan baserat på vad KLCHBO gjorde under tiden tråden låg i dvala från november 2013 tills igår. )

Christian R skrev:Naturligvis er det helt forkert... SAS aner ikke en skid hvad de snakker om... Pinligt.. Har for få timer siden været i kontakt med en utroligt dygtig (ex-SAS) rejsebureau-medarbjder som tit støder panden mod de samme mure som os..Det kan købes online her:Please wait...Klicka för att utvidga...

Det havde jeg nok på fornemmelsen... Jeg synes også at huske, at dette er et af Agehall's ti bud ;-)

Lidt skræmmende dog, at de sætter folk der ikke giver korrekte informationer til at besvare kundehenvendelser.

I FAQ'en på SAS' hjemmeside står også:

SAS Travel Pass findes i flere varianter. F.eks. klippekort eller ubegrænset antal rejser mellem to eller flere destinationer inden for en bestemt periode. For firmaer findes også en variant, hvor du betaler efter afsluttet rejse.Klicka för att utvidga...

Så det burde jo betyde at også private kan købe et prepaid TP.

Men kan nogen forklare hvordan det praktisk fungerer?

Er det korrekt forstået at man køber kortet, får et kortnummer som man tilknytter sin EuroBonus-profil, og så er man klar til at bestille rejser?

obs skrev:I FAQ'en på SAS' hjemmeside står også:Så det burde jo betyde at også private kan købe et prepaid TP.Men kan nogen forklare hvordan det praktisk fungerer?Er det korrekt forstået at man køber kortet, får et kortnummer som man tilknytter sin EuroBonus-profil, og så er man klar til at bestille rejser?Klicka för att utvidga...
Du köper, betalar med kort och kan välja att exempelvis lägga det på ditt Eurobonuskort...

NotRyan skrev:Du köper, betalar med kort och kan välja att exempelvis lägga det på ditt Eurobonuskort...Klicka för att utvidga...

Ved du hvordan det fungerer med opgradering af status hvis man knytter kortet til Eurobonus?

Man får angiveligt Silver/Guld/Diamant status med i købet af et Travel Pass. Men hvordan fungerer det, og hvor længe har man så den status?

Den mest vanlige varianten er vel TPC, Travel Pass Corporate. Dette legges inn som post-pay mot et kredittkort som Eurocard. TPC nummer er da trykket bakpå kortet, og ligger også i magnetstripen. Da har men full-flex-billetter og kan endre og avbestille som man ønsker, og faktura kommer etter endt reise slik at man slipper kreditnota og slikt. Men man betaler full flex minus firmarabatt, så det er relativt dyrt. TPC kan også inneholde klippekort og/eller fri reise på enkelte strekninger, og da får man fort gullkort på kjøpet. Men det er pga poeng/spending, og ikke et resultat av TP som sådan.

obs skrev:Ved du hvordan det fungerer med opgradering af status hvis man knytter kortet til Eurobonus?Man får angiveligt Silver/Guld/Diamant status med i købet af et Travel Pass. Men hvordan fungerer det, og hvor længe har man så den status?Klicka för att utvidga...
Jag antar att dom lägger på 20K/45K/90K "Swedish domestic-poäng" d.v.s den typ man tidigare fick på svenskt inrikes som bara är statusgrundande. Då torde statusen gälla resten av din nuvarande period + nästa + 3 månader

ping @SAS404 / @KLCHBO med flera på forumet som har köpt TP...

NotRyan skrev:Jag antar att dom lägger på 20K/45K/90K "Swedish domestic-poäng" d.v.s den typ man tidigare fick på svenskt inrikes som bara är statusgrundande. Då torde statusen gälla resten av din nuvarande period + nästa + 3 månaderping@SAS404/@KLCHBOmed flera på forumet som har köpt TP...Klicka för att utvidga...

Det virker ikke umiddelbart til at være tilfældet. 10 dage er nu gået siden kortet blev købt men der er ikke gået nogen status-point ind på kontoen...?

obs skrev:Det virker ikke umiddelbart til at være tilfældet. 10 dage er nu gået siden kortet blev købt men der er ikke gået nogen status-point ind på kontoen...?Klicka för att utvidga...
Men har du fått statusen (Gold/Diamond)?

NotRyan skrev:Men har du fått statusen (Gold/Diamond)?Klicka för att utvidga...
Jeg havde i forvejen EBG status, men det er så kun for den indeværende periode som slutter 31 DEC 2016 (+ 3 måneder). Umiddelbart ville jeg forvente at jeg vil have mindst EBS status i hele 2016, men måske gælder der noget andet for Travel Pass?

obs skrev:Jeg havde i forvejen EBG status, men det er så kun for den indeværende periode som slutter 31 DEC 2016 (+ 3 måneder). Umiddelbart ville jeg forvente at jeg vil have mindst EBS status i hele 2016, men måske gælder der noget andet for Travel Pass?Klicka för att utvidga...
Är det helårs eller halvårskort du köpt?

Jag köpte ett TP 20punches på faktura 4-5 år sedan ochTP-nr ligger kvar när på mitt EB-profil.

Med tanke på den kommande SAS MC kampanjen(Trippla poäng) så funderar jag på att fylla på mitt gamla TP.

Men fungerar det att fylla på det med hjälp av ett kreditkort?

Ricci skrev:Jag köpte ett TP 20punches på faktura 4-5 år sedan ochTP-nr ligger kvar när på mitt EB-profil.Med tanke på den kommande SAS MC kampanjen(Trippla poäng) så funderar jag på att fylla på mitt gamla TP.Men fungerar det att fylla på det med hjälp av ett kreditkort?Klicka för att utvidga...
Det är väl bara att köpa ett nytt, du behöver ju inte ”fylla på” det gamla. Jag ska själv göra samma sak.

Back