Jag har bara ett tidigare inlägg i denna tråd, från 2017, men känner mig manad att skriva så att inte konspirationer om någon nedtystning sker.
Jag är sannerligen dåligt insatt i Chatflights verksamhet och erbjudande, men tyckte att det vid trådstart verkade attraktivt (priset kanske blev ett annat tillslut?)
En startup med negativ rörelsemarginal är väl dock mer regel än undantag, och för de som har varit nära knutna till flygbranschen 2020 så kommer det ju oundvikligen att gå dåligt. Lögnerna kanske spirat ur den desperationen, men knappast det motsatta (att lögnerna grävt den graven, för det är nog ingen bransch med förväntat god marginal alldeles oavsett).
Bolaget ska såklart lastas för de fel man gör (i detta fall möjligen ett brott mot 2008:486 8 §) men vet man verkligen (inte jag iaf) något om
@Jonas C inblandning i management/det strategiska för detta bolag? Jag har ingen egen vinning i att försvara någon som gjort något fel, men önskar heller inte beskylla någon anställd på ett krisande bolag. Det känns lite som att skälla ut en telefonförsäljare, på mängder av tvivelaktiga bolag, för att de är anställda just där. Och till
@Golfkillen , Jonas profil har varit "låst" sedan den tid jag var moderator (så det hänger inte ihop).
Sammanfattningsvis så verkar de inte sköta sig enligt marknadsföringslagen, VD verkar ha tappat sig i någon kommunikation (här) och de går troligen inte superbra ekonomiskt. Men vi kanske ska hålla oss där, till om/när vi vet mer?
Ps. Den där Calle Schulmans kommenterar verkar rätt problematiska.