Och samtidigt gör OY-KAO sin sista(?) flygning ner till Castellon.
Flottan förbättras!
Nej det tror jag inte. Flera SAS plan parkerade i Castellon
Även t,ex OY-KBH (A321) med nya liveryn står i Castellon.
Och samtidigt gör OY-KAO sin sista(?) flygning ner till Castellon.
Flottan förbättras!
Nu står alla 320 Classic i Castellón eller Madrid, utom OY-KAW (som ännu finns kvar på Arlanda) och OY-KAL (som bytte plats med OY-KAO i Tallinn).Nej det tror jag inte. Flera SAS plan parkerade i CastellonOY-KAO flyger med skapligt ny kabin och har höghastighets wifi installerat.
Även t,ex OY-KBH (A321) med nya liveryn står i Castellon.
SAS är i behov av em modell mellan CRJ-900 och A320neo, borde man inte behålla A319 det är en färre CC, kanske den besparingen äts upp av att A320neo drar betydligt mindre bränsle?Nu står alla 320 Classic i Castellón eller Madrid, utom OY-KAW (som ännu finns kvar på Arlanda) och OY-KAL (som bytte plats med OY-KAO i Tallinn).
Alla 319 är också i Spanien, liksom tre 321 (övriga finns på Kastrup).
Huruvida 320 Classic kommer tillbaka efter pandemin är nog mest beroende på hur leasingavtalen ser ut. Att maskinerna är nyligen moderniserade spelar nog mindre roll. Vi ser ju att de relativt nya 737-86N är på väg bort. 4 stycken har redan lämnat flottan och det är maskiner som inte ens är 9 år gamla.
Det finns ju en A319neo också. Det är nästan ingen alls som beställt den (under 100st, när hela neo familjen ligger på 7000+),så strategiskt borde den ju då vara perfekt för sasSAS är i behov av em modell mellan CRJ-900 och A320neo, borde man inte behålla A319 det är en färre CC, kanske den besparingen äts upp av att A320neo drar betydligt mindre bränsle?
@Tobbe.O Vet du varför maskinen flyttades från Hamburg till Toulouse?