Karlssonskan
Medlem
Jag fick iaf en av damerna att bli väldigt förtjust i Bollinger. Gäller att förföra folk med rätt sort som inte spretar för mkt i smaken. 
Du fick i alla fall med det viktigaste i flytten!Visa bifogad bild 117155
Möbellösa ett par dagar till, försöker tillföra något trevligt till att bo i kaos!
Det var ett par lådor med dryck med som flyttfirman inte fick röraDu fick i alla fall med det viktigaste i flytten!
Hur länge bör man vänta? Jag slog till på två buteljer, och än så länge klarar de sig bra i källaren.....Gårdagen bjöd på trevlig vintage 2012 från Pertois-Moriset. Kanske något för ung men slank ner bra.Visa bifogad bild 117157
Svårt att säga, jag har några flaskor till som jag tänker låta stå i kanske 3-4 år i alla fall. Jämför den med Andre Clouet 2012 som jag drack igår så tror jag Pertois-Moriset kommer mogna tidigare.Hur länge bör man vänta? Jag slog till på två buteljer, och än så länge klarar de sig bra i källaren.....
Trevlig etikett, gillar när de inte sticker ut och är enkla i sin utformning. Innehållet får tala för sig självIdag provar vi Bourgeois-Diaz på Ästad Spa. Inte ofta man får prova en blanc de noirs. Denna flaska innehåller 50% PN och 50% PM. Deg 16/9 2020. Tycker att det är hel del gula äpplen samt lite nougat och viss ton av citrus.
![]()