Senaste nytt

Shopping på Tokyo Narita eller i "när området" & annat sevärt?

Ett tips.
Köp inte japansk whisky på Tokyo Narita flygplats.
Trots att det är taxfree är det dyrare än Systemet. :eek:
Tack för tipset, det ska jag komma ihåg nästa gång jag reser till Japan (blir LH A380 i F om nu inte SAS konkar innan jag skramlat ihop 190 000 EB-poäng...). När jag var i Japan för några veckor sedan var jag lite sur på mig själv att jag inte köpte någon japansk whisky, men om det är dyrare än systemet så hade det ju varit bortkastat ändå! :)

Tack för tipset, det ska jag komma ihåg nästa gång jag reser till Japan (blir LH A380 i F om nu inte SAS konkar innan jag skramlat ihop 190 000 EB-poäng...). När jag var i Japan för några veckor sedan var jag lite sur på mig själv att jag inte köpte någon japansk whisky, men om det är dyrare än systemet så hade det ju varit bortkastat ändå! :)
Suntory Yamazaki 18 Year Old, 700 ml

AHO: Finns det något gott Té på taxfreen?

Nej, inte som jag vet. Under majmånad brukar de servera/sälja säsongens té(té nouveau?), men inte så här året.

Problemet med té är att priset och kvalitet hänger inte ihop. Den som kostar 50 SEK per hektogram kan smaka bättre än den som kostar 1.000 SEK per hektogram och det är inte ovanligt.

Köp färsk wasabirot, har för mig att det finns på flygplatsen i nån av affärerna
Det tycker jag också är en utmärkt idé! :)
Äkta wasabi är extremt svårt att få tag på i Europa. Men det kostar en del, ca ca 150 kr för den här:

IMG_0795-2.jpg

Eller varför inte köpa en melon för nästan 300 kr?

IMG_0794-2.jpg

(Bägge bilderna är från en butik som ligger under Tokyo sky tree, inte från NRT)

Shopping på Narita NRT eller i "när området" & annat sevärt?

Då letar jag efter den i loungen :) billigaste option

Toppen