Senaste nytt

Inspiration till en solo resa

Judas kiss

Medlem
Hej,

Har en voucher som jag kommer behöva få åka själv på höst/vinter. Har torka kring kreativiteten, lite inne på Sydamerika/Karibien med en del strandhäng 1-2 veckor.
Annars kika NHL ligger nära om hjärtat, bara upplevt MSG tidigare, så 5-7 dagar USA/Canada kan vara ett alternativ.
Tacksam om man kunde få lite inspiration på resmål och ev aktiviteter som ni har varit nöjda med.

Tack på förhand.

Vegas är perfekt för hockey och nöjen...sist såg jag 3 matcher med Golden knights.
Flög hem från LA och fick till en match med Kings där också.
Köpte alla mina biljetter via stubhub. Vegas matcher var riktigt dyra, då det näst intill är slutsålt varje match.
Biljetten med Kings var hur billig som helst...halvfullt i arenan.

Florida, närmare bestämt ”Miami metropolitan area”
Florida Panthers är det alltid enkelt att få biljetter till [även när det möter bra lag], de brukar köra kombo biljetter inkl parkering och minsta halva biljettens värde i snacks-credits. Vi brukar hitta biljetter för runt $20-30 när vi sett dem möta ”vårt lag”-Bruins.

Basket; Miami Heat. Oftast går det att få tag i biljetter om du är ute i hyfsad tid, dock lite dyrare än NHL.

Football; Gör Dolphins en dålig säsong [kommer jultomten i år igen? även de gick hyfsat i år] går det få tag på biljetter hyfsat enkelt om du är ute i god tid. Möter Dolphins nord-östkust lag kan det vara svårare.
The U; svårt riktigt svårt att få biljetter.
Vill du se college-football då har du FAU Owls uppe i Boca, de spelar också på Div 1nivå, numer i Sun Belt Conference.

Last edited:
På NHL temat Kanada kan vara mycket trevlig i höst. Vinter är väl för tufft :) Men Montreal är en fin stad med lite fransk touch, man kan åka till Niagara om man vill.
Andra tips är Vancouver, har aldrig varit själv men skulle gärna göra det.
Tyvärr ingen strandhäng men kanske att åka skidor i Canadien rockies kan vara också lockande

Rio de Janeiro med strandhäng och trevliga utflyktsmål.
Jag besökte Rio ensam 2016 och har längtat tillbaka sedan dess.

165k Eurobonuspoäng i business.

• Gilla
Reactions: Gus
Sett många matcher i NHL och kan bara instämma med tipset på Florida. Kanske inte världens roligaste arena men bra kombo med strand, shopping, NFL och NBA. Har ju även inlett säsongen okej så kan ju bli intressant att följa.

Tack för engagemanget! Ett par bra alternativ att djupdyka i.

Florida verkar ju stå högst i kurs. Sola på dagen och live sport på kvällen. Lite trist såklart med publik atmosfären men Florida är ju lite mer lovande som @Intheair säger. Kul med Hörnqvist och Wennberg. Sen vore det fint att kika första NBA matchen.

Vegas står ju på listan, gärna kombinera med något nice musik event.
Canada hockey ska också betas av men tror värmen lockar mer, men ska undersökas om inte tar man den resan senare.

Rio är det man har varit inne på i Sydamerika @Frisk78, körde du vandring i Amazonas?

Rio är det man har varit inne på i Sydamerika @Frisk78, körde du vandring i Amazonas?

Nej, det blev ingen vandring i Amazonas. Min resa till Brasilien var endast 15 dagar så jag fick göra det bästa av det, med mina mått sätt.
Jag gjorde många "turistiga" saker, men hey! Jag är ju turist.

Sockertoppen
Christ the Redeemer
Maracanastadion (inget fotboll när jag var där, drar igång i slutet på januari?)
Rosinha (stavas?) Sydamerikas största Favela) Ska tydligen vara lite osäker miljö oavsett guide, men vi dör ju bara en gång så...

Sedan alla underbara stränder, Copacabana, Ipanema och Barra da Tijuca.

Toppen