Senaste nytt

Invitation to SAS EuroBonus Live

Trevligt livstecken från SAS

As one of our most valued members, we are very pleased to welcome you to attend an event where our President and CEO, Rickard Gustafson, the Head of EuroBonus, Aron Backström, and other selected leading managers will share the latest updates from SAS.

We want to shape this event together with you. When you sign up for SAS EuroBonus Live, you will be able to submit any questions you might have.

The event takes place:

Date: Thursday March 11, 2021
Time: 17:30 - 18:45 (CET)
Place: A link will be provided to you on Wednesday March 10, 2021

We look forward to seeing you online!
 

matado

Medlem
What are you curious about?

How does EuroBonus plan to help me keep my status level? What initiatives have SAS taken to secure safe travel? When can I try the new Airbus A321LR? What does SAS do to make my flight more sustainable?

We offer you an opportunity to submit any questions you may have about SAS and EuroBonus. You can do so by clicking the button below:



Submit a question


Please feel free to submit your questions prior to February 16, 2021.

We would like to answer all the submitted questions but because of the limited time of the event, we will focus on answering the questions most frequently asked.

We look forward to seeing you online!

Best wishes,
SAS EuroBonus
TRAVELERS GET MORE
 

bnr

Medlem
Man kan ju passa på att fråga när (notera: inte om, utan när) SAS planerar att återigen pippa sina medlemmar med höjda poängpriser utan förvarning.
Sen drar vi igång ett internt tipp här på BC om när i tiden vi tror att det händer nästa gång.
 

palmen

Moderator
Har inte fått mailet än men det kommer väl.

Jag gissar att det kommer ramla in ett antal frågor om varför de ändrat hur man får boka bonusresor efter att sas Tallinn stängdes utan att de säger att något ändrats.
 

M.K

Medlem
Nu kom bekräftelsen. Detta blir givetvis intressant.

Kanske vi skulle fixa en BC AW i stan?
 
Last edited:

aruba1

Medlem
Mailet kom 11:00 till min Inbox. Tänkte ställa följande frågor:
1. Kundtjänstpersonal hänvisar till nya direktiv och regelverk för EB bokningar som kommer uppifrån. Har SAS ändrat något i regelverket för EB bokningar med SAS och Star Alliance och i så fall till vad?

2. Sedan Tallinn stänges krävs flera försök och åtskilliga timmar att boka en Star Alliance resa för poäng på grund av avsaknad kompetens hos personal som hanterar EB bokningar. Har SAS plan för att höja kompetens hos sin kundtjänstpersonal?

3. Vissa på kundtjänst hävdar att det finns olika regelverk för bokningar för rena EB poäng och för bokningar med AMEX voucher. Stämmer uppgiften?

Edit: en fråga till:

4. SAS har nyligen höjt kravet på antalet poäng som krävs för resa med Star Alliance till Asia Maritime utan förvarning. Kommer SAS framöver att på förhand kommunicera denna typ av ändringar eller kommer våra EB medlemmar att framöver få dessa ändringar utan kommunikation från SAS?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Nu kom bekräftelsen. Detta blir givetvis intressant.

Kanske vi skulle fixa en BC AW i stan?
Nog för att det skulle vara trevligt att fortsätta den traditionen. Men med tanke på rådande läge med pandemin och att man ska "undvika att träffa nytt folk" så är inte detta något som vi kommer försöka ordna som en inofficiell (eller officiell) träff.

Vad forumets medlemmar gör på fritiden är upp till var och en, men det kommer inte att koordineras via forumet.

/Moderator
 
Toppen