Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jaha, kvällens SK997 till PVG blir försenad (vad gäller avgång iaf). Vi har tekniska problem med en motor och har återvänt till gate för att tekniker ska undersöka saken. Om det går att fixa snabbt lovade kaptenen att tanka upp lite extra och trampa gasen i botten så vi kommer fram i tid, men jag är skeptisk till att det är ett enkelt fel att fixa om vi blev tvungna att åka tillbaka till gaten...

Vi får väl se när jag kan avlägga rapport om slutresultatet.

Jaha, kvällens SK997 till PVG blir försenad (vad gäller avgång iaf). Vi har tekniska problem med en motor och har återvänt till gate för att tekniker ska undersöka saken. Om det går att fixa snabbt lovade kaptenen att tanka upp lite extra och trampa gasen i botten så vi kommer fram i tid, men jag är skeptisk till att det är ett enkelt fel att fixa om vi blev tvungna att åka tillbaka till gaten...

Vi får väl se när jag kan avlägga rapport om slutresultatet.
Det känns som deja vu... Dags för silvertejp?

Last edited:

Mmm. De har identifierat problemet och säger nu att någon del (uppfattade inte exakt vad) behöver bytas. De räknar med att det tar ca 1h och att vi tar igen det i luften.

Pursern beslutade att servera förfriskningar under tiden vi väntar och som tur var är champangen öppnad, så jag och FruAgehall har nu var sitt glas framför oss.

Champange SK997.jpg

Mmm. De har identifierat problemet och säger nu att någon del (uppfattade inte exakt vad) behöver bytas. De räknar med att det tar ca 1h och att vi tar igen det i luften.

Pursern beslutade att servera förfriskningar under tiden vi väntar och som tur var är champangen öppnad, så jag och FruAgehall har nu var sitt glas framför oss.

Visa bifogad bild 11033

Länken fungerade inte.........

Näe, något muppade ur med uppladdningsprylen så om du tittade på inlägget under de första minuterna så fick du nog den trasiga bilden. Nu borde det dock funka, eller?

Det var det. Mitt glas (det vänstra) är slut nu. :(

Får försöka övertyga den snälla kabinpersonalen om att flaskan måste tömmas innan vi lyfter. Jag är givetvis frivillig att hjälpa till...

Borde redan vara fyllt tycker man. Inte mycket att spara på. Ska ju kanske ändå hällas ut på Söndag.................

Där kom påfyllningen. En till så är nog flaskan slut. Vi har dock inte fått någon update, så risken är väl att vi blir kvar på marken ett tag till. Jag ser möjligheter för flaska #2...

Det var det. Mitt glas (det vänstra) är slut nu. :(

Får försöka övertyga den snälla kabinpersonalen om att flaskan måste tömmas innan vi lyfter. Jag är givetvis frivillig att hjälpa till...

Du har spegelvänt bilden så det är inte säkert att det vänstra glaset är tömt ännu?

Toppen