Senaste nytt

Amex platinum extrakortsförmåner?

RobertW

Ny medlem
Hej, hittar dåligt med info vad som gäller, så tänkte bäst att kolla med experterna ;-)
Om man ansöker om ett Amex platinum så ingår det ju ett extra platinum kort, som får samma förmåner som förstakortet. Det är jag med på.
Men dom 4st guldkorten som ingår också. Vilka förmåner får dom?

Vilka förmåner får dom?
I princip inga alls.

Dock omfattas man, i egenskap av ”extrakortsinnehavare” av Amex Platinums reseförsäkring, vilket kan vara nog så avgörande om man som Amex Platinum huvudkortsinnehavare exempelvis reser med vuxna barn som har egen bostad och till och med möjlig respektive. Då omfattas det vuxna barnet och dennes på samma adress sammanboende av reseförsäkringen.

Gissade på det, då kommer nästa fråga.
Varför ingår det inte 4st green cards då istället? Tänker om man inte får några förmåner som guldkortet ger utan bara poängsamlande?

Gissade på det, då kommer nästa fråga.
Varför ingår det inte 4st green cards då istället? Tänker om man inte får några förmåner som guldkortet ger utan bara poängsamlande?
Killgissning;
Inom vissa kretsar anses ett Gold vara ett fräsigare kort än Green.
Då inga förmåner ingår bör ett Gold vara likvärdig kostnad för AMEX, så ur ett marknadsföringssynpunkt blir det ett enhancement att skicka med 4st Gold istället för 4st Green.

För inte superlänge sen så kunde man gå på menzies lounge på Arlanda till en kostnad av 50kr med ett extraguld-platina

Lounge on the go bör väll ialla fall ingå? De kollar ju bara kort på kortet, ser att man har en biljett också får man köpa den där menyn för 0,10kr..?!

Min bror hade platinium och jag fick extra kort från honom på mitt namn. Det är samma förmåner som huvudkort, jag blev gold på alla hotels etc. Priortty pass kort fick jag också MEN allt det här var 1 år sen. Jag vet inte om dem har ändrat reglerna.

Min bror hade platinium och jag fick extra kort från honom på mitt namn. Det är samma förmåner som huvudkort, jag blev gold på alla hotels etc. Priortty pass kort fick jag också MEN allt det här var 1 år sen. Jag vet inte om dem har ändrat reglerna.
Det är inte samma sak. Det är inte det extra Platinumkortet och dess förmåner som diskuteras.

Ett extra Platinumkort ingår, med en hel uppsättning förmåner, såsom redan skrivits ovan. Utöver det, ingår ytterligare ett antal extrakort, guld- eller greencard, men dessa kommer i stort sett helt utan förmåner.

Det är dessa, extrakorten i gul/green som diskuteras. Att ett extra Platinumkort ingår med förmåner ingår, det skriver ju redan trådstartaren att han är medveten om.

Toppen