Jag menade att det är bra om vi kan hålla oss från att spekulera i saker som t.ex. att det är en städpersonals id-kort som använts eller inte när det i artikeln står att det var en chefs (och enligt de andra nytillkomna länkarna var en "operations managers" kort). Sedan stod det också att det rapporterades som försvunnit i någon form i oktober... Så det var ingen städare som "glömt" att rapportera det direkt...Håller med om att det som står online nog inte målar hela bilden, eller vad tänkte du på?
Ja något konstigt är det! Har ingen synpunkt på vilken identitet som användes utan bekräftade bara vilka identiteter som ger hög behörighetJag menade att det är bra om vi kan hålla oss från att spekulera i saker som t.ex. att det är en städpersonals id-kort som använts eller inte när det i artikeln står att det var en chefs (och enligt de andra nytillkomna länkarna var en "operations managers" kort). Sedan stod det också att det rapporterades som försvunnit i någon form i oktober... Så det var ingen städare som "glömt" att rapportera det direkt...
Med det sagt så saknas det för mycket detaljer i de tidningsrapporter som jag läst för att det ska verka ens något sånär trovärdigt som helhet för mig. Något är "fishy"...
Är du säker på att kortet har använts på det sättet, eller gissar du bara? Oavsett om kortet har blivit anmält stulet så kan man fortfarande ha det hängande runt halsen. Personal drar sig för att ifrågasätta någon annan som har ett passer-kort hängandes runt halsen och således kan man använda det för att uppehålla sig på flygplatsen, även fast kortet i sig är avaktiverat.Absolut. Nu tvivlar jag inte för 5 öre på att just detta passerkort/ID gav viss tillgång till utrymmen som andra inte kommer åt, och det kanske var precis en städares ID, men jag undrar hur personen lyckades gissa PIN-koden, eller så fanns det ingen sådan. Kanske tom. bara var magnetremsa som jag lärde mig kopiera för 25 år sen.
Om man tillbringa sin tid i Polaris hade jag nog kunnat tänka mig att vara där under rätt lång tid.
Nästan så att man faktiskt hellre sitter i gaten än i United Club... Skillnaden mot Polaris och Club kunde inte vara större!detta var dock innan Polaris tid. United Club lounge inrikes tröttnar man rätt fort på.