Runt 2000 kr när jag kollade till Bangkok.Cristoffer Cedergren skrev:Vad har TK för avbokningspolicy nu?Klicka för att utvidga...
Klicka på Farerules, finns specat där.
Runt 2000 kr när jag kollade till Bangkok.Cristoffer Cedergren skrev:Vad har TK för avbokningspolicy nu?Klicka för att utvidga...
mischadee skrev:Kanske är många som jag som letar efter de där sista 13 000 poängen så man kan fortsätta jakten på EBG Lifetime. Då är denna kampanjen perfekt. En natt i Manila och Turkish nya A350 är ju inte helt fel hehe.Klicka för att utvidga...
Nej, bara för de som har kvalår som slutar januari-april 2021 får det automatiskt förlängt ett år i dagsläget.Knut-Olav skrev:EBG utvides automatisk til 2022, ikke sant?Klicka för att utvidga...
Svarar på min egen fråga för de andra som kan vara intresserade..Million Miler skrev:Som jag förstår det är det fri ombokning inom samma bokningsklass? Men det framgår inte om det är fler än en gång? Kan man ändra biljetten flera gånger tro?Klicka för att utvidga...
Million Miler skrev:Fare differences incurred by taxes, exchange rates or fare class differences will be applied.Klicka för att utvidga...
Fly Premium status, spara voucher till något annat roligt. Jag hade nog cashat biljetterna!CoooC skrev:Har en bonusresa för 2 i Business bokad med 2-4-1 ARN-IST-MNL-IST-ARN. Funderar nu på att avboka den och köpa biljetterna istället.Bonusresa
Kostnader165 000 EB-poäng1 542 kr i skatter och avgifter (räknar inte med 2x450 kr som jag ändå inte kan få tillbaka)Intäkter308 EB-poäng (skatter och avgifter betalda med SAS Amex Elite)Köpa biljettKostnader30 480 krIntäkter6096 EB-poäng (betala flygbiljetterna med SAS Amex Elite)42600 EB-poäng (för 2 pers för själva flygningen)Slutsats
Värderar jag en EB-poäng till 13,5 öre så blir kalkylen break-even. Finns det annat att ta hänsyn till i kalkylen? Säkra EBG är ju en trevlig bonus t.ex.Något annat som skiljer biljetterna åt som är viktigt att veta? Avbokningsregler?Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:Har en bonusresa för 2 i Business bokad med 2-4-1 ARN-IST-MNL-IST-ARN. Funderar nu på att avboka den och köpa biljetterna istället.Bonusresa
Kostnader165 000 EB-poäng1 542 kr i skatter och avgifter (räknar inte med 2x450 kr som jag ändå inte kan få tillbaka)Intäkter308 EB-poäng (skatter och avgifter betalda med SAS Amex Elite)Köpa biljettKostnader30 480 krIntäkter6096 EB-poäng (betala flygbiljetterna med SAS Amex Elite)42600 EB-poäng (för 2 pers för själva flygningen)Slutsats
Värderar jag en EB-poäng till 13,5 öre så blir kalkylen break-even. Finns det annat att ta hänsyn till i kalkylen? Säkra EBG är ju en trevlig bonus t.ex.Något annat som skiljer biljetterna åt som är viktigt att veta? Avbokningsregler?Klicka för att utvidga...
Johans00 skrev:Fly Premium status, spara voucher till något annat roligt. Jag hade nog cashat biljetterna!Klicka för att utvidga...
Johans00 skrev:Fly Premium status, spara voucher till något annat roligt. Jag hade nog cashat biljetterna!Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:+1 Casha biljetterna ifall du känner att du har ekonomi åt det.Nyttja sedan poängen till en rolig F-resa så får du lätt ut mer än 13,5 öre, och din värdering blir ännu bättre.Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:En nackdel med att casha är ju de sämre villkoren avseende ändring och avbokning. Extra relevant nu i dessa tider. Tolkar jag det rätt att det kostar 2*2023 kr per person att avboka och att det är gratis att ändra men att man får betala mellanskillnaden vilken förmodligen blir rätt stor eftersom 40% rabatt inte kommer att gälla då? 8092 kr är ju rätt saftigt för en avbokning i dessa tider.Visa bifogad bild 116048Klicka för att utvidga...
Linmet skrev:Hur får du det till 8092? Är det 2023 per håll per person?Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:Ja, det är så jag tolkar det.Klicka för att utvidga...
mischadee skrev:Men så är det inte. Det är för hela bokningen.Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:2023 kr för hela bokningen eller per person?Klicka för att utvidga...
Linmet skrev:K klass från GBG kostar 750 kr mer än J lass från ARN (Båda till DPS)Jag blir guld av båda.Vad hade ni valt?Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:750kr? Det kostar ju er mycket mer att ta er från Göteborg till Stockolm... (utgår från att ni bor i Göteborgsområdet).Klicka för att utvidga...