Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jim_

Medlem
Det som står på United är 90% rätt, resterande 10% kan diffa åt bägge hållen. Så, mycket möjligt att det kunde ha funnits platser via Wien.
Tack för svar. :)
Ska ju boka 2 platser till när resterande poäng trillar in. Vi får se om det uppkommer bättre alternativ då :D
 

Osten

Medlem
Hittade ingen riktig bra tråd för denna fråga och känns lite löjligt att starta en ny tråd för det.
Har hittat Bonusresa till Cancun inför november nästa år. Frugan vill ha så direkt rutt som möligt och jag vill gärna flyg så mycket Wide-body som möjligt, där av lutar det åt Air Canada med connection från Europa i Toronto.
Så till min fråga (ha överseende med Corona, jag hoppas och tror att vi har en något så när normal tillvara i november 2021), hur väl fungerar connection i Kanada? Vid connection från Europa till USA räknar jag alltid med minst 5 timmar mellan flygen för att vara på säkra sidan men är det någon som har erfarenhet av Kanada i frågan?
 

fcx

Medlem
Hittade ingen riktig bra tråd för denna fråga och känns lite löjligt att starta en ny tråd för det.
Har hittat Bonusresa till Cancun inför november nästa år. Frugan vill ha så direkt rutt som möligt och jag vill gärna flyg så mycket Wide-body som möjligt, där av lutar det åt Air Canada med connection från Europa i Toronto.
Så till min fråga (ha överseende med Corona, jag hoppas och tror att vi har en något så när normal tillvara i november 2021), hur väl fungerar connection i Kanada? Vid connection från Europa till USA räknar jag alltid med minst 5 timmar mellan flygen för att vara på säkra sidan men är det någon som har erfarenhet av Kanada i frågan?

Kanada har inte internationell-internationell transit, utan man måste passera gränskontrollen även vid transit. Toronto har en egen kö/avdelning för internationell-internationell dock, och är det inget speciellt så är man igenom på max fem minuter. Dock behöver du ha Kanadensiska motsvarigheten till ESTA (eTA)
 
Hittade ingen riktig bra tråd för denna fråga och känns lite löjligt att starta en ny tråd för det.
Har hittat Bonusresa till Cancun inför november nästa år. Frugan vill ha så direkt rutt som möligt och jag vill gärna flyg så mycket Wide-body som möjligt, där av lutar det åt Air Canada med connection från Europa i Toronto.
Så till min fråga (ha överseende med Corona, jag hoppas och tror att vi har en något så när normal tillvara i november 2021), hur väl fungerar connection i Kanada? Vid connection från Europa till USA räknar jag alltid med minst 5 timmar mellan flygen för att vara på säkra sidan men är det någon som har erfarenhet av Kanada i frågan?
Jag tycker du ska kolla på LHR-BOG-CUN med Avianca också. Det är iof ett nattflyg, men det landar ca 04 lokal tid. Du har bra med tid för att duscha/sova någon timme tills planet till CUN avgår. (Kring kl 09j det finns en bra Priority Pass Lounge.

https://www.businessclass.se//forum/threads/el-dorado-lounge-bogotá-colombia.98866/

Restiden är ca 11h till Bogota och sedan 3-4h till Cancun.

På hemresan kan ni flyga annan rutt, tex CUN-EWR/JFK-EU

Jag valde detta alternativ i februari, mest för att få prova Avianca business, samt Brussels Airlines på hemvägen.
 
Last edited:

filip23

Medlem
Jag tycker du ska kolla på LHR-BOG-CUN med Avianca också. Det är iof ett nattflyg, men det landar ca 04 lokal tid. Du har bra med tid för att duscha/sova någon timme tills planet till CUN avgår. (Kring kl 09j det finns en bra Priority Pass Lounge.

https://www.businessclass.se//forum/threads/el-dorado-lounge-bogotá-colombia.98866/

Restiden är ca 11h till Bogota och sedan 3-4h till Cancun.

På hemresan kan ni flyga annan rutt, tex CUN-EWR/JFK-EU

Jag valde detta alternativ i februari, mest för att få prova Avianca business, samt Brussels Airlines på hemvägen.

Rekommenderar du detta?

Sitter och kollar på att boka en resa till CUN nu, men vill så gärna få till det i F. Har tänkt på att boka upp LH och sen avvakta tills 14 dagar innan och se om det dyker upp tillgänglighet i F. Sen vet jag dock inte om det någonsin finns tillgänglighet i F med LH till CUN....?
 
Rekommenderar du detta?

Sitter och kollar på att boka en resa till CUN nu, men vill så gärna få till det i F. Har tänkt på att boka upp LH och sen avvakta tills 14 dagar innan och se om det dyker upp tillgänglighet i F. Sen vet jag dock inte om det någonsin finns tillgänglighet i F med LH till CUN....?
Avianca business var ganska gammal och trött inredning. Men jag sov 8 av 11 timmar så jag var nöjd ändå. Men att flyga över Bogotá rekommenderar jag absolut som ett alternativ, speciellt om man vill skippa USA transit.

Optimalt vore väll LH F till Bogotá och sedan något typ av business till Cancun.
 
Avianca business var ganska gammal och trött inredning. Men jag sov 8 av 11 timmar så jag var nöjd ändå. Men att flyga över Bogotá rekommenderar jag absolut som ett alternativ, speciellt om man vill skippa USA transit.

Optimalt vore väll LH F till Bogotá och sedan något typ av business till Cancun.

Hur var transiten i Bogota? Behövde du visum likt vid transit i USA?
 

Thornado

Medlem
Avianca business var ganska gammal och trött inredning.

När jag flög Avianca business (över nyår 2018/2019, MAD-BOG-LIM) så tyckte jag personligen att det var en trevlig upplevelse. Jag flög med en Dreamliner och kabinen i den kändes fräsch och snabb och effektiv service (istället för att komma ut med vagn så serverades varje rätt på tallrik direkt till din plats, så man behövde inte nödvändigtvis vänta på att alla andra hade ätit klart sin förrätt innan man kunde få varmrätt osv). Hur servicen ser ut för närvarande lär ju dock vara annorlunda.

Hur var transiten i Bogota? Behövde du visum likt vid transit i USA?

Inga konstigheter. Ingen form av visum eller ESTA-liknande behövdes. De hade problem med varmvattnet i loungen, så det blev en väldigt kall dusch, men man vaknade iaf till liv ordentligt av den.
 

Alf

Medlem
Håller på att leta platser till LPA i höst. Eftersom jag vägrar åka SAS Plus i drygt fem timmar och bli serverad deras matbox och tre alkoholhaltiga drycker letar jag ett annat alternativ med bättre business klass. Ett bra alternativ är då Swiss som har en bra tidtabell och bra business även inom Europa. Min fråga gäller sträckan ZRH - LPA som flygs av EDELWEISS. Kan jag boka denna sträcka om jag använder Eurobonus poäng, flighten har Swiss nr. Dom har även C klass med blockad mittstol. Har någon bokat något liknande och har någon åkt EDELWEISS? Jag är beredd att offra en voucher för detta eftersom jag har flera som går ut i vår.

Tar gärna emot andra tips om flygbolag inom *A som har bra business och kan ta oss till LPA från ARN.
 
Toppen