Som utlovat vill jag ge en summering av det som hänt och vägen framåt;
Har nu fångat upp detaljerna med kollegorna som arbetar med detta;
Vi kan nu konstatera att vi under 4 dagar haft ett fel som påverkat en automatiserad it-process för att hantera pnr changes.
Totalt är under en halv procent av alla processade biljetter pga reissue/refund/changes mm drabbade under dessa 4 dagar vilket såklart påverkat berörda kunder.
Av de drabbade har redan 40 % hanterats och resterande 60 % hanteras proaktivt av ett dedikerat team.
Självklart för specifika frågor runt enskilda bokningar som påverkats, eller ändrats där man ej är helt nöjd, ber jag er kontakta customer support. Vår ambition är givetvis att lösa varje specifikt fall till kundens belåtenhet.
Jag hoppas ovan ger en bättre bild och förståelse och förhoppningsvis kan det minska många av de spekulationer som naturligtvis uppstått i tråden.
Önskar er alla en god jul och ett gott nytt år!
Med vänlig hälsning,
Peter
Tech Lead Loyalty Solutions.
SAS