Senaste nytt

SAS Eurobonusshop julkalender 2020

Ni är ju roliga som verkar förvänta er något alldeles särskilt. Sådana här ”lojalitetserbjudanden” sköts ofta/alltid av någon extern part och företaget (SAS) som erbjuder sin kundlista/anställda att vara med får någon form av kickback. I en del erbjudanden kan man som erbjudande företag (exempelvis SAS) själva bestämma hur mycket rabatt som skall erbjudas men då minskas i gengäld den egna kickbacken. Det blir alltså en fråga om just hur mycket pengar man vill tjäna på sin egen kundbas.

I SAS läge tror man att Eurobonus har sådan dragningskraft att folk kan tänka sig att handla till priset X. Hos exempelvis Benify tror man inte riktigt lika mycket på det egna varumärket och erbjuder priset X-y för att istället satsa på volym.

Läser man i botten av mailet står det:
Detta email skickades av Awardit CLS AB Hus B Gamlestadsvaegen 2 19 Goeteborg 415 02 Sweden till {email} eftersom du anmält dig till julkalendern i SAS EuroBonus Shop.

Vem som helst kan alltså starta sin egen ”julkalender” hos Awardit. Jag är mer eller mindre övertygad om att SAS inte ens är med och påverkar vilka produkter som erbjuds utan att det är en fast ”meny”.

På det hela taget ett masserbjudande och som så ofta är fallet med sådana, är de ofta ganska värdelösa eftersom de inte på något sätt är riktade.

Missa inte heller att läsa hela mailet, längst ner är det halva priset på en rad inrikesrutter i Sverige. Med rätt kreditkort blir det bra värde med 5000 poäng för flexibla pendlarbiljetter hela vägen fram till sista maj :)

Gårdagens lucka (7) hade faktiskt riktigt bra pris på Riedel-glas! Har väntat länge på en bra deal på deras Veritas-serie så nu blev det äntligen dags att uppgradera vinglasen :)

Hmm, verkar vara bra pris på Cirrus No.2 travel steamern i dagens lucka när jag kör en snabb check på prisjakt. Någon som har erfarenhet av denna?

Årets SAS-adventskalender är en besvikelse. Dagens lucka är produkter från Molton Brown, men vad jag har kunnat se så är det samma pris som det var igår. Möjligt att det uppdateras senare under dagen. I annat fall är det ingen vits av EuroBonus-shoppen att ha någon adventskalender.

Molton Brown | SAS EuroBonus Shop

Årets SAS-adventskalender är en besvikelse. Dagens lucka är produkter från Molton Brown, men vad jag har kunnat se så är det samma pris som det var igår. Möjligt att det uppdateras senare under dagen. I annat fall är det ingen vits av EuroBonus-shoppen att ha någon adventskalender.

Molton Brown | SAS EuroBonus Shop
Jag tror att deras tanke är att man får mer EB poäng per krona genom att köpa där. Är väl alltid 100p/100kr?

Toppen