Jag har också lagt märke till det. Samtidigt så har det ju förekommit mycket kritik här på BC mot att SAS säljer biljetter till flighter om några månader som de inte tänker flyga. I de senaste trafikrapporterna och ekonomiska rapporterna från SAS har vi också kunnat se att passagerarvolymerna åter gått ner rejält de senaste månaderna, och att de flesta resenärer bokar sent. Mönstret av återhämtning för resandet bröts när infektionstalen gick upp igen.De flesta destinationer har varken revenue- eller awardbiljetter tillgängliga efter 2021-10-30. Fann några undantag för revenue, bl.a. ARN till BCN och GOT, men dessa trafikeras av partnerbolag. Hoppas SAS släpper på snart.
De har väl inte laddat GDSerna ännu med biljetter till salu, vore konstigt om det då skulle finnas award biljetter. Kommer väl troligtvis relativt snart dockFortfarande inget efter sista okt nästa år. Har detta nånsin hänt förut? Jag kan inte komma ihåg ett enda tillfälle förut där de inte släppt minst 330 dagar ut? Blir oroad.
Dök upp en hel del businessplatser till LAX redan i onsdags. Kanske tidigare?
Jag hann knipa en en vända i juli och en i augusti med väldigt lågt ställda förväntningar att komma iväg, pga pandemin.
Nu verkar det vara rensat i juli. Sist jag kikade enstaka i augusti.Vilka datum? Haft awardfares bevakning men inte fått ett enda mejl.
Borta nu. Gå in på SAS.se klockan 12.05 varje dag, bättre och billigareVilka datum? Haft awardfares bevakning men inte fått ett enda mejl.