Senaste nytt

Qatar eller Emirates kampanj i business?

Kan rekommendera dig att köpa en vanlig ekonomibiljett. Sedan när det börjar närma sig avresa kommer du troligen att få ett mejl om uppgradering, väldigt förmånliga priser uppgraderade förra resan ARN-DOH som låg på 4000kr enkel och om man uppgradera båda flygen så fick man 1500kr i rabatt.

Qatars business är nästan helt tomt och economy ungefär 50%
Bra tips! Vad betalde du för business då efter uppgradering? 1500 rabatt lät lite klent...

Vad gällande QR så kan du enkelt säga att servicen är lika i både konventionell (J) klass och Q-Suite. Amenity kit av Bric, Dine on demand serverat på personligt och elegant vis,enklare bar med skumpa i ishink och tilltugg hela flighten, tandborstar och rakdon på toaletterna, pyjamas på de sena avgångarna. Madrass i Q-Suite men bara på längre flighter än dina. Jag gillar att kunna stänga in mig i suiten, väldigt privat!
Du kan kolla på Check Routing . Är det en 777 så är ett P bakom som gäller för Q-Suite equipped flygplan . 350-900 kräver lite detetektivarbete men är ganska lätt att lösa.
Recognition av kunden är Qatar Airways väldigt bra på så efter att någon i kabinen, han/hon, presenterat sig för er så kommer du under hela flygningen bli titulerad med namn.

Ha en god flygtur. Jag flyger igen på Torsdag efter lite coviduppehåll men ser bara fram emot det igen.
Tack. Hur hittar jag infon om 350-900 menar du?

Tack. Hur hittar jag infon om 350-900 menar du?

Här har du en bra start Qatar Airways Qsuite Guide, routes with flight numbers Det är den här vinterns tidtabell.
Du skulle väl flyga i Feb? Och fick tips om den vanliga januarirean. Jag har rest frekvent med det här bolaget i många år och tycker det är sällan de senaste åren,man får några större rabatter vid dessa "högtider" Qmiles och statusgrundande qpoints kan dock mångdubblas. Lyckas jag säkra en ToR till Asien från Scandinavien för under 15000 kr så är jag väldigt nöjd.
Var en period i höstas du kunde flyga till BKK från OSL för strax under 13000 kr.

Här har du en bra start Qatar Airways Qsuite Guide, routes with flight numbers Det är den här vinterns tidtabell.
Du skulle väl flyga i Feb? Och fick tips om den vanliga januarirean. Jag har rest frekvent med det här bolaget i många år och tycker det är sällan de senaste åren,man får några större rabatter vid dessa "högtider" Qmiles och statusgrundande qpoints kan dock mångdubblas. Lyckas jag säkra en ToR till Asien från Scandinavien för under 15000 kr så är jag väldigt nöjd.
Var en period i höstas du kunde flyga till BKK från OSL för strax under 13000 kr.
tor 15000 är väl bra pris :)

tor 15000 är väl bra pris :)

ARN-MLE i feb? Helt ok pris tycker jag. Maldiverna har ju varit öppet för turism ett tag nu i dessa covidtider så jag vet att det har varit mycket bokningar.
Du har väl koll på att loungen dessvärre har försvunnit på de billigaste biljetterna? Har du OW status så löses det ju ändå ;-)

Det ju ett litet fint (Q) på alla fligher som har Q-Suite när du väljer flight. Har varit så ett tag, dock inte sedan starten.
Nja det är lite lurigt, om bara ett segment har Qsuites så står det Q, betyder inte att alla har det.
Vet nån om det överhuvudtaget finns avgångar till från Stockholm som har Qsuites?

Toppen