Senaste nytt

Sökes: Långhelg Dubai innan jul

STJ

Medlem
Varifrån vill du börja din resa?
Helst Luleå. Annars Arlanda och nedresa från Luleå kvällen innan.

Var är din destination?
Dubai

När vill/behöver du resa ut?

16/12 +-2

När vill/behöver du komma hem?

21/12 +-2

Hur länge vill du vara borta?

4-5 nätter på resmålet

Hur många personer som skall resa?

2

I vilken kabinklass?

Business om poängresa. Annars betald economy.

Med vilka flygbolag vill du flyga med?

Poängen finns i Eurobonus. Om betald biljett helst Star Alliance. Om Star Alliance innebär jättelånga transfers efter Arlanda så är Emirates ett alternativ.

Vad är din budget? (per person)

7000 SEK om köpt eco.

Vad är det viktigaste för dig?

Framme samma dygn vid avresa från Luleå.

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Nej, eventuellt en natt i Stockholm vid behov.

Jag och min bror behöver åka till Dubai. Vi åker gärna med poäng för att kunna åka lite bekvämare i Business men om tillgänglighet är dålig så kikar vi på betalda biljetter. Då helst inom Star Alliance för att kunna gneta ihop några poäng.

Såvitt jag förstår är SAS bokningssida för Star Alliance fortfarande inte igång? Vad är bästa metod för att se tillgänglighet kring de datum vi vill åka?

Någon som hjälpa till att knuffa oss i rätt riktning? :)

Tack på förhand!

Hej, det underlättar lite för alla om du kan specifika hur många poäng du har samt om du innehar ngn 2-4-1.
Om du har ngn 2-4-1 så kan du alltid ringa till Tallin samt även titta på Uniteds sida efter tillgångar.

Hej, och tack för input! Vi har ganska mycket poäng. En av oss har 500k och den andre 150k. Och en massa 2-4-1 som måste användas.

Funkar det att ringa till Tallinn och fiska? Måste man inte ha specifikt koll på vilka flighter man vill åka?

En av oss är Centurion och den andre companion, så om det finns omvägar där det finns såna lounger att besöka så är det ju också intressant :)

Hej, och tack för input! Vi har ganska mycket poäng. En av oss har 500k och den andre 150k. Och en massa 2-4-1 som måste användas.

Funkar det att ringa till Tallinn och fiska? Måste man inte ha specifikt koll på vilka flighter man vill åka?

En av oss är Centurion och den andre companion, så om det finns omvägar där det finns såna lounger att besöka så är det ju också intressant :)

Tyvärr är det så långt bara EgyptAir via t.ex. LHR-CAI-DXB som jag hittar på dina datum. LLA-ARN-LHR-CAI-DXB är ett äventyr men kanske inte så kul i nuläget om om det tar nästan 30t? Jag har inte hittat något annat än EgyptAir på utresan.

Köpa biljetter: ja då ligger Emirates under 7.000kr direkt på dina datum. Det hade jag satsat på.

Centurion har några få guldkorn i Europa, som t.ex. Lufthansa First Class Lounge (FCL) i både MUC och FRA. Men det kräver en resa med Lufthansagruppen, och att det är öppet. Med nuvarande restriktioner är i alla fall FRA stängt.

Mitt tips om ni verkligen vill åka till Dubai är:
1. Rakaste vägen för att minimera risker
2. Låg ribba av förväntningar vad ni kan få av bonusplatser
3. Låga förväntningar på vad ni kan få uppleva på själva resan

Swiss ut den 17/12 och hem den 21/12 från Arlanda landar på 7.200kr per person. Business hem är "bara" 4.000kr mer per person. Korta byten och bra tider ut, hemsk tid hem. Går också att köpa från LLA, då landar den på 9.600kr per person utan övernattning på Arlanda som gör att ni sparar den kostnaden.

Du hittar detta på Swiss.com

Swiss ut den 17/12 och hem den 21/12 från Arlanda landar på 7.200kr per person. Business hem är "bara" 4.000kr mer per person. Korta byten och bra tider ut, hemsk tid hem. Går också att köpa från LLA, då landar den på 9.600kr per person utan övernattning på Arlanda som gör att ni sparar den kostnaden.

Du hittar detta på Swiss.com

Tack för tipsen!

Det blev att vi bokade via Lufthansa med Swiss ut och Lufthansa tillbaka. Emirates hade inte optimala tider/datum samt känns riskfyllt att köpa LLA-ARN på separat biljett.

Har läst på det lilla kring möjligheter att uppgradera dessa biljetter med poäng och såvitt jag förstår verkar det inte gå. Någon som kan överbevisa mig? :)

upload_2020-12-2_11-59-32.png

upload_2020-12-2_11-59-40.png

upload_2020-12-2_11-59-32.png upload_2020-12-2_11-59-40.png

Tack för tipsen!

Det blev att vi bokade via Lufthansa med Swiss ut och Lufthansa tillbaka. Emirates hade inte optimala tider/datum samt känns riskfyllt att köpa LLA-ARN på separat biljett.

Har läst på det lilla kring möjligheter att uppgradera dessa biljetter med poäng och såvitt jag förstår verkar det inte gå. Någon som kan överbevisa mig? :)

Visa bifogad bild 115216

Visa bifogad bild 115217
Visa bifogad bild 115216 Visa bifogad bild 115217

Inte med Eurobonuspoäng men med Miles&More kan du uppgradera M-klass. Alternativt lägga bud hos respektive bolag;
https://www.lufthansa.com/us/en/upgrade-business-class-long-haul
https://www.swiss.com/se/en/book/swiss-choice/swiss-upgrade-bargain

Till att börja med så måste det finnas award-inventory på dina flyg för att det överhuvudtaget ska gå, sedan behöver dina biljetter vara i en tillräckligt hög bokningsklass också (jag har inte koll på vilken).

Toppen