Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Jag är tämligen säker på att om 2 månader så kommer de förlänga igen för perioden maj-juni. Rinse and repeat tills vi kan börja resa igen vilket lär dröja länge.
Ganska uppenbart att de kommer flytta fram datumen, inget lär ju förändras avsevärt iallafall innan våren men mer troligt sommar/höst.

Hur långt tid efter er period tagit slut har ni fått lifetime diagrammet uppdaterat? Min period gick ut i september och fortfarande inte uppdaterat att jag kvalat in den perioden.

Hur långt tid efter er period tagit slut har ni fått lifetime diagrammet uppdaterat? Min period gick ut i september och fortfarande inte uppdaterat att jag kvalat in den perioden.
Min uppdatering har jag för mig kom i augusti/september och min grace går ut i sista september.
Är nog bara sitta lugnt i båten. Har du inte fått förlängningen i mitten på december kan du dra ett mail till guld/diamond supporten och fråga.

Förstår jag det rätt att bara den som är på väg att nedgraderas får en förlängning?

D.v.s. att den som har poäng för att behålla sin nivå bara får det normala 1 år fram fr.o.m. årsförfallodatumet?

(Jo visst finns det en logik i att bara förlänga de som "behöver" det, det är bara det att samtidigt skapas ju ett stort incitament att inte flyga. Varje TP man ev får in fr.o.m. nu och till och med sista april är ju isåfall bortkastade. Dvs det är smartare att lägga ev. bokningar ett år fram istället för i närtid)

Toppen