Senaste nytt

SAS Webshopping

Nahoj

Medlem
Är det någon som har kännedom om företaget Greenely?

Vid nyteckning framgår det att man ska få 4 000 poäng.

Citerar aktuell SAS onlineshopping-sida:

"OM GREENELY
Glöm allt du vet om elavtal. Greenely har lanserat framtidens elavtal som optimerar din elanvändning med data och intelligens. Över 150 000 människor i Sverige använder Greenely för att sänka sina elkostnader och bidrar till en hållbar planet.


Vänligen notera: Erbjudandet om 6 månader utan månadsavgift (Kod: 6moff) gäller för alla som idag inte redan är kund hos Greenely. För att ersättningen ska falla ut så får man inte byta elbolag inom loppet av en 3 månaders period, räknat från startdatum. Man har 14 dagars ångerrätt, men om man utnyttjar det så faller ingen ersättning ut."

SAS - Shoppa & tjäna EuroBonus poäng
 

sim_bro

Ny medlem
En liten fråga här, har eventuellt hittat ett sätt för studenter att få 1000p helt gratis genom Hedvig försäkringar! Efter registrering för en studentbostad kan ni fylla i rabattkoden "mecenat" och då slipper man betala första månaden som annars bara är på 79kr.

Vill bara dubbelkolla, kan en butik dra tillbaka poäng som redan är "påväg"? Någon som har erfarenhet från Hedvig hur lång tid det tog att få poängen?
 

sim_bro

Ny medlem
Ja, alldeles självklart. Att man ens behöver fråga det...

Som nybliven EuroBonus entusiast tycker jag inte det är helt självklart.

Kanske ska omformulera mig; om det inte står något i villkoren om exakt hur länge man ska ha abonnemanget, eller försäkringen i Hedvigs fall, hur tidigt brukar ni som är mer erfarna våga säga upp detta avtal, eller kombinera med andra rabatter?
 
En liten fråga här, har eventuellt hittat ett sätt för studenter att få 1000p helt gratis genom Hedvig försäkringar! Efter registrering för en studentbostad kan ni fylla i rabattkoden "mecenat" och då slipper man betala första månaden som annars bara är på 79kr.

Vill bara dubbelkolla, kan en butik dra tillbaka poäng som redan är "påväg"? Någon som har erfarenhet från Hedvig hur lång tid det tog att få poängen?
Sektionen ”poäng på väg” visar egentligen bara att deras tracker har fungerat och köpet är registrerat. För att poängen ska bli utbetalda så behöver butiken verifiera att köpet är korrekt och enligt villkor för poäng.

Butiken har alltid tolkningsföreträde, tyvärr.
 

ekf

Medlem
Som nybliven EuroBonus entusiast tycker jag inte det är helt självklart.

Kanske ska omformulera mig; om det inte står något i villkoren om exakt hur länge man ska ha abonnemanget, eller försäkringen i Hedvigs fall, hur tidigt brukar ni som är mer erfarna våga säga upp detta avtal, eller kombinera med andra rabatter?
Personligen orkar jag inte hålla på att krångla med sådant, om det endast ger marginellt med poäng. Med det sagt så brukar en tumregel vara att vänta ut 14-dagarsfristen enligt distansavtalslagen eller tills man betalat sin första månadsavgift.
 

Johans00

Medlem
Som nybliven EuroBonus entusiast tycker jag inte det är helt självklart.

Kanske ska omformulera mig; om det inte står något i villkoren om exakt hur länge man ska ha abonnemanget, eller försäkringen i Hedvigs fall, hur tidigt brukar ni som är mer erfarna våga säga upp detta avtal, eller kombinera med andra rabatter?
När poängen är på Eurobonuskontot
 

Skogi

Medlem
En liten fråga här, har eventuellt hittat ett sätt för studenter att få 1000p helt gratis genom Hedvig försäkringar! Efter registrering för en studentbostad kan ni fylla i rabattkoden "mecenat" och då slipper man betala första månaden som annars bara är på 79kr.

Vill bara dubbelkolla, kan en butik dra tillbaka poäng som redan är "påväg"? Någon som har erfarenhet från Hedvig hur lång tid det tog att få poängen?

I december förra året kunde studentkunder hos SEB få 3 mån gratis hos Hedvig, helt utan uppsägningstid. Jag var en av dem som nappade och kombinerade koden "SEB" med onlineshoppen. 3 månader senare trillade poängen in på kontot.

Bör tilläggas att jag sa upp under sista veckan.
 
Toppen