Senaste nytt

Söker tips på routing till New Orleans

Senator

Moderator
Ta SAS till Miami och köp en biljett till new orleans, bara 1,5 timmes flygtid och
ekonomibiljetter kostar mindre än värdet på poängen du sparar på SAS reward
jmfrt. med star alliance reward.

Precis, jag skulle föreslå samma sak, med undantaget att boka godtycklig t/r eller open jaw till/från vilka SAS-destinationer som helst som du hittar tillgänglighet till i Business och sen köpa inrikesbiljetterna för pengar. Framförallt om ni är villiga att ta en natt i dessa städer på vägen ut/hem. Ni sparar som sagt var både poäng och pengar i avgifter vilket delvis bekostar inrikesresan, och inrikessegmentet kommer inte vara så upphetsande oavsett hur ni flyger, så ni kan likaväl åka billigaste och snabbaste alternativet.
Hittar ni tillgänglighet till Miami så är det ju ett bra alternativ för att få kort flight till New Orleans sen, men det är rent generellt en lite svårare destination, så därför tycker jag att ni ska vara öppna för andra SAS-destinationer också. Troligtvis är Chicago/New York/Washington lättare att hitta awardbiljetter till.

Är inte Tokyo och Miami väldigt svårt att hitta som SAS Award? Jag kan naturligtvis satsa på att sätta bevakning på denna rutt med awardfares.com

Ja vanligtvis, och även till Los Angeles, men häromdagen så släpptes det ju massor av platser till LAX.

Chicago är "relativt" enkelt att hitta platser med SAS och resan mellan ORD-MSY-ORD som är ca 2t så finns både United och American.
 

flum

Medlem
Går ju även köra sträckan Houston - New Orleans. Tar ca 4.5h. Kan va värt om man ska lösa bil iaf, och likt jag gillar amerikanska småbygden.

(@Senator, helt rätt förstås, inte lätt att minnas vilket bolag jag flög efter 4 dagar i dimman i New Orleans.... :) )
Om kan kör Houston-New Orleans kan man även besöka Avery Island (tabasco) vilket är ytterst trevligt, Whodat!

https://www.businessclass.se/forum/threads/vi-som-åker-på-houston-dealen-i-sommar.26365/page-20
 
Toppen