Senaste nytt

Qatar Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Otroligt omtalad händelse. Någon eller några hittar ett övergivet och nyfött barn på en toalett slår larm om händelsen. Att några passagerare känner sig kränkta på en specifik flight är väl det som kommit fram.
Om staten Qatar, Qatar Airways eller de kränkta kvinnorna gjort rätt eller fel kommer nog bara avgöras efter påtryckningar. Fakta är ändå att någon övergivit sitt nyfödda barn på en flygplatstoalett. Jag tycker nog att ett sådant brott ska undersökas även om någon kan känna sig kränkt utav undersökningen utförd av medicinsk personal i flygplats ambulans.

Otroligt omtalad händelse. Någon eller några hittar ett övergivet och nyfött barn på en toalett slår larm om händelsen. Att några passagerare känner sig kränkta på en specifik flight är väl det som kommit fram.
Om staten Qatar, Qatar Airways eller de kränkta kvinnorna gjort rätt eller fel kommer nog bara avgöras efter påtryckningar. Fakta är ändå att någon övergivit sitt nyfödda barn på en flygplatstoalett. Jag tycker nog att ett sådant brott ska undersökas även om någon kan känna sig kränkt utav undersökningen utförd av medicinsk personal i flygplats ambulans.

Att överge ett nyfött barn är troligen ett av de värsta sakerna jag kan tänka mig. Det kommer säkert fram förr eller senare bakgrunden till detta.
Jag hoppas barnet blir väl omhändertaget och är friskt.

MEN, att TVINGA kvinnor att genomgå en gynekologisk undersökning under en mellanlandning (troligen för att kunna straffa någon..) är inte okej
Det måste finnas andra sätt, det hade inte hänt någon annanstans i världen är min gissning.

Jag bör också säga att jag aldrig varit i mellanöstern eller flugit med ME3 och att jag är (snart) medelålders man(vit, kränkt och flyger från Bromma såklart ;)).
Så jag har ingen aning om hur gemene kvinna uppfattar en gyn-undersökning men jag tror inte att det är något dom går och längtar efter, speciellt inte under press i ett främmande land i en ambulans med okända människor.

Detta är helt klart ett övertramp av guds nåde, av Qatar som land eller Qatar som flygbolag spelar mindre roll i min bok.
Jag kommer undvika QR/Qatar framöver

Ett inlägg som får mig att sakna en "tumme ner"-knapp.

Nu har Qatar Airways da tabt sutten igen - de har taget bort seat selection og lounge adgang fra deres billigste business class fares. Det koster for eksempel DKK 28.465 ekstra for 2 voksne + 1 barn 9 år, at få lov til at vælge sæde samt have lounge adgang på udrejsen København til Denpasar?!?

2020-11-09_20-52-43.jpg

Læs også her - Qatar Airways Business Class Fares With No Lounge Access (Pay $500 - $2,000 Extra) | LoyaltyLobby

Last edited:
Nu har Qatar Airways da tabt sutten igen - de har taget bort seat selection og lounge adgang fra deres billigste business class fares. Det koster for eksempel DKK 28.465 ekstra for 2 voksne + 1 barn 9 år, at få lov til at vælge sæde samt have lounge adgang på udrejsen København til Denpasar?!?

Visa bifogad bild 114795
De har introducerat en ny ''Basic Business Class'' som inte ska inkludera seat selection eller lounge. Oklart om man får det med status dock?
Qatar Airways Introduces "Basic" Business Class | One Mile at a Time

De har introducerat en ny ''Basic Business Class'' som inte ska inkludera seat selection eller lounge. Oklart om man får det med status dock? Qatar Airways Introduces "Basic" Business Class | One Mile at a Time

Ja - der står intet om at man med status i OneWorld får seat selection. Lounge får man adgang til vel, bare ikke Al Mourjan loungen, som nok bliver ret tom fremover.

Priserne er i øvrigt ikke ændret - de er blot seat selection + lounge som er taget bort fra den billige (R klasse) business fare.

• Gilla
Reactions: pep
Ja - der står intet om at man med status i OneWorld får seat selection. Lounge får man adgang til vel, bare ikke Al Mourjan loungen, som nok bliver ret tom fremover.

Priserne er i øvrigt ikke ændret - de er blot seat selection + lounge som er taget bort fra den billige (R klasse) business fare.
Det var tråkiga news, tack för att du hittade detta.

Jag må nog säga, iaf. från DK så är det en stor prisskillnad, så stor skillnad brukar det inte vara (?) 30.000 DKK för val av plats och lounge, det är väldigt mycket.

Jag undrar också om jag som Gold eller Platinum alltid har Seat och lounge access.

Jag förstår att man kanske vill sälja mer business med tanke på corona, Qatar har ju ingen "premium economy/plus" så att sälja en busniess stol som ger "social distanse" till ett lite högre pris kanske kan fungera. Men det gör ju också att Business blir mindre business. Kan ju bli mer spring i Business.

Det var tråkiga news, tack för att du hittade detta.

Jag må nog säga, iaf. från DK så är det en stor prisskillnad, så stor skillnad brukar det inte vara (?) 30.000 DKK för val av plats och lounge, det är väldigt mycket.

Jag undrar också om jag som Gold eller Platinum alltid har Seat och lounge access.

Jag förstår att man kanske vill sälja mer business med tanke på corona, Qatar har ju ingen "premium economy/plus" så att sälja en busniess stol som ger "social distanse" till ett lite högre pris kanske kan fungera. Men det gör ju också att Business blir mindre business. Kan ju bli mer spring i Business.
Gemene man kommer med största sannolikhet inte att välja business för att få mer avstånd till eventuella sätesgrannar. De flesta kommer att fortsätta åka ekonomi om de reser och den viktigaste faktorn är priset.
Att vi kommer få se massa spring i Business kabinen för att priser sänks låter väldigt otroligt. Hur mycket spring är det is ekonomi? De Fiesta sitter stilla hela flighten utöver något eventuellt toabesök. Och mina erfarenheter är att det ser precis lika dant ut i Business och First (självklart finns det vissa flighter, tex sas Austin som inte följer detta mönster).

Toppen