Senaste nytt

US Airways tillbaka med sin 100% bonus kampanj!

Jag kanske var lite snabb... Var inne och kollade min Bokning och det stod "active" och inte confirmed... Får hoppas att det ändrar sig snabbt!!!
Sen verkar inte namn ändring vara möjligt.... Inte bra!

Om du inte har fått biljettnummer, ring till US Airways nu!

Du kan ändra passagerarens namn utan kostnad så länge de inte har biljetterat.

Jag har fått biljettnr. så den biten skall vara klar....var det gäller namnändring är det ju så ibland så att förhållanden inte håller därav har jag alltid som policy att namnändring skall vara möjligt så man ta med en vän istället, i värsta fall! Men det verkar inte funka denna gången ...

Jag har fått biljettnr. så den biten skall vara klar....var det gäller namnändring är det ju så ibland så att förhållanden inte håller därav har jag alltid som policy att namnändring skall vara möjligt så man ta med en vän istället, i värsta fall! Men det verkar inte funka denna gången ...

Du kan se det från ljusa sidan.
Du kan åtminstone betala 150 USD och få dina miles och skatter tillbaka. Om det är en vanlig billig biljett, går det inte ens det.

Finns det andra bolag som släpper mer first/business-biljetter nära avresedagen?

Det finns en knep om du vill flyga i First class med US Airways miles.

1. Boka minst 1 sträcka 1 First class på din bonusresa. Du betalar miles för First class award för hela resan. Om du inte hittar en enda F award stol, så glöm det hela...
  2. Varje dag kollar du på ANA webbsida och kolla om det har kommit en ledig F award stol på dina bokade flygningar.
  3. Ring till US Airways och be dem att ändra kabinklassen. (Inte flygbolag, inte routing, inte datum. Bara kabinklass)
    Det kostar INTE dig något extra för att du har redan betalat miles för First class award vid bokning och det INTE räknas som ändring.
  4. Repetera steg 2 och 3 till avgångsdatum.

Denna knep kan du också använda när du inte hittar Business class award stolar.

Last edited:
Du kan se det från ljusa sidan.
Du kan åtminstone betala 150 USD och få dina miles och skatter tillbaka. Om det är en vanlig billig biljett, går det inte ens det.

Men låt säga att jag bokar av den, går det boka om den direkt då i annnat namn? Med Torsk på 150 USD ....?! Eller faller den bonus platsen kanske bort då pga. av beläggning den dagen etc?

Men låt säga att jag bokar av den, går det boka om den direkt då i annnat namn? Med Torsk på 150 USD ....?!
Nej, det fungerar inte så.

Eller faller den bonus platsen kanske bort då pga. av beläggning den dagen etc?
Ja, tyvärr alla avbokade award stolar hamnar till opererande flygbolagens system och i värsta fall återkommer inte som award stolar om de har hög beläggning på den flygning.

Vilket bokningssystem använder US? Hittar bara bokningen på deras hemsida och inte på checkmytrip.com ...kör det något eget system som swiss?!

Toppen