Senaste nytt

Champagnetråden

Kom på att jag hade några flaskor av Bollinger "James Bond" i källaren. De jag har är årgångsviner ( samma som LGA?). Det är nog läge att dricka 2002:an snart.
Är den senaste upplagan samma som Bollinger Special Cuveé, fast med 007 etikett?
James bond.jpg

Kom på att jag hade några flaskor av Bollinger "James Bond" i källaren. De jag har är årgångsviner ( samma som LGA?). Det är nog läge att dricka 2002:an snart.
Är den senaste upplagan samma som Bollinger Special Cuveé, fast med 007 etikett?
Visa bifogad bild 114735

Snyggt!
Ang. senaste upplagan är det korrekt uppfattat, Bollinger Special Cuveé, fast med 007 etikett.
Det var ett släpp i fjol på Bollinger 007 Limited Edition Millésimé 2011 vilket mer motsvarar din fina samling [det finns bilder i tidigare i tråden #1467 och lite mer subtilt i #1423]

EDIT: Det var ytterligare ett släpp förra året, Bollinger Tribute to Moonraker Luxury Limited Edition, magnumflaska men enbart 2st flaskor tilldelat till Systembolaget som såldes på auktion.

Last edited:
Visa bifogad bild 114729
Tidigare ikväll kom Budbee och knackade på dörren samt lämnade över ett paket.

Tack @Wipe75 för info om hur dess kunde införskaffas.

Dessa fanns tidigare att beställa på systembolaget - dagen när de väl skulle vara tillgängliga så dök de aldrig upp igen. (Ej p.g.a att de var slut). Hur fick ni tag på dem? Hade också tänkt beställa. (Rolig grej med 007)

Jag är ingen champagne expert, jag är filmnörd och gillar Bond! Hur tänker ni, ska man spara denna eller dricka den direkt?

Jag är ingen champagne expert, jag är filmnörd och gillar Bond! Hur tänker ni, ska man spara denna eller dricka den direkt?

Just denna är NV [Non Vintage] dvs. en blandning av årgångar och är redo att drickas direkt.
Helt ok att spara till festligt tillfälle eller som affektionsvärde men den vinner inte lika mycket på lagring som en ren årgångschampagne som ex. Grand Anné.

• Gilla
Reactions: HMJ
Toppen