Det måste ligga många småruttna hundar begravda bakom sådana inlägg...
Sex återbetalningar, sex hundar!
När jag just nu gick in på mitt Amexkonto låg det återbetalning för ytterligare tre resor från SAS. Totalt har de i mitt fall sedan 17 oktober gjort återbetalning på sex resor (den äldsta avbokad manuellt den 1 juli).
Min uppfattning är att SAS nu börjar få upp farten på återbetalningarna. I och med att rekapitaliseringsplanen nu gått i lås är de omedelbara likviditetsbekymren ur världen. Myndigheterna i främst Norge, men även Danmark, stöter ju också på. Som framgår i såväl press som här på forumet börjar dröjsmålet med återbetalningar också ge en hel del badwill.
Kan inte se annat än att SAS inom en relativt snar framtid kommer att ha betalat tillbaka vad de är skyldiga sina resenärer. Varför hetsa! När nu SAS tryggat sin likviditet är ju pengarna hos dem lika säkra som på banken![/QUOTE]
Hur bär du dig åt för att få dessa återbetalningar? Någon hemlig genväg/kontakt till SAS?
I så fall dela gärna med dig till oss här på BC, istället för att gång på gång försvara deras urusla hantering
Ligger ute med två dyra biljetter från 15.e mars. Mejlade gold servicen i september som svarade att de skulle påskynda vårt ärende.
Ursäkta men ren lögn. Inget händer.
Däremot har SAS tydligen väldiga resurser att skicka oss mejl efter mejl på återupptagna destinationer och annan reklam. Märklig prioritering
Ser f.ö inte fram emot "servicen" på 3.40 flygning FAO-CPH imorgon. Smaken på Corona servetterna kan inte jämföras med en GT.
Hade det inte varit för överflöd av EB-poäng skulle vi valt Lufthansagruppen till LIS