Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Förefaller som att det är svårt att få Ethiopian biljetter just nu för Tallin. Bokade 4 biljetter till Juli nästa år CPH-DAR ZNZ-CPH. Egyptair dit och Turkish/LH hem. Även United.com visar idag minst sagt begränsad tillgång från Zanzibar i juli. Vi hade tur då det enligt United ej finns tillgång längre. Skriver som info för er andra som kollar.

Jag fick samma info, så förutom Thai har nu också Ethiopian krympt tidsfönstret. Enligt agenten i Tallinn kan ET bara bokas "mycket nära inpå". I varje fall i business.
 

ramo

Medlem
Hej, tänkte fråga ifall någon har varit i liknande situation. Har en poängresa med Turkish i business nästa månad, dessvärre så hittar jag inte flyget när jag söker på deras hemsida el google flights. Jag misstänker att flyget kanske har avbokats, men det har ännu inte skett någon ändring på min biljett. Kan jag förvänta mig att få flyga i samma klass dagen därpå (finns flyg) eller måste jag börja om från ruta 1 med att leta nytt flyg etc.
Eller kommer Turkish att boka om mig?
 

Senator

Moderator
Hej, tänkte fråga ifall någon har varit i liknande situation. Har en poängresa med Turkish i business nästa månad, dessvärre så hittar jag inte flyget när jag söker på deras hemsida el google flights. Jag misstänker att flyget kanske har avbokats, men det har ännu inte skett någon ändring på min biljett. Kan jag förvänta mig att få flyga i samma klass dagen därpå (finns flyg) eller måste jag börja om från ruta 1 med att leta nytt flyg etc.
Eller kommer Turkish att boka om mig?

Om det inte finns bonusplatser så är nog svaret nej. Jag hade en bokning ARN-IST-SGN-IST-ARN med Turkish i november som jag gissade kom att ställas in. Det tog ca 2 veckor från att jag upptäckte att detta inte längre såldes till att det kom avbokningsmeddelande. Först från Turkish, sen från SAS.

Du får söka via verktygen som finns och när din resa ställs in har du möjlighet att boka om gratis. Innan det officiellt ställs in så anser SAS att det är en ändring mot kostnad.
 

ramo

Medlem
Tack för svaret, var nog det jag trodde :(
Turkish business verkar vara svårt att hitta plötsligt. Får se om det ändras framöver.
 

kajjan85

Medlem
Jag fick precis mail från SAS att båda mina ANA F ben blivit avbokade: FRA - HND, 29 Jan och HND - FRA 19 Feb. När jag gör en sökning på ANAs hemsida får jag bara upp tillgänglighet i F varannan dag mellan HND och FRA de månaderna. Någon annan som är drabbad?
 
Hej !
Tittade lite på en resa med Star Allians och undrar först om resan går( så man har lärt sig rätt) och hur det blir med bagage på första flighten iom det är ekonomi. Får man ha väskor som businessclass eller man får köpa till sig bagage ?
Tack så länge för ett bra forum !
 

Attachments

  • 2020-10-05 (1).png
    2020-10-05 (1).png
    253,4 KB · Visningar: 326
Hej !
Tittade lite på en resa med Star Allians och undrar först om resan går( så man har lärt sig rätt) och hur det blir med bagage på första flighten iom det är ekonomi. Får man ha väskor som businessclass eller man får köpa till sig bagage ?
Tack så länge för ett bra forum !

Det är "most significant carrier", enkelt uttryckt längsta sträckans bolags regler, som avgör hur mycket du får ta med.
 
Toppen