Senaste nytt

Stockholm - Miami läggs linjen ned?

O_M

Medlem
Har en bokad flight 28 dec ARN-MIA, om man tittar på SAS hemsida ser det inte ut att gå att boka någon direktflight ARN-MIA framöver. Flighten är inte inställd. Har det gått ut någon information om linjen? Ska den upphöra? Står bara "inte tillgänglig".

upload_2020-9-30_7-30-8.png

Har en bokad flight 28 dec ARN-MIA, om man tittar på SAS hemsida ser det inte ut att gå att boka någon direktflight ARN-MIA framöver. Flighten är inte inställd. Har det gått ut någon information om linjen? Ska den upphöra? Står bara "inte tillgänglig".

Visa bifogad bild 113646

Nej, den är inte nedlagd, officiellt.
Vad som däremot har hänt är att SAS har stängt den för försäljning. Samma sak med CPH/OSL - MIA.
Det innebär att linjen finns kvar i systemen men det går inte att köpa biljetter.

Ajdå, ser ju ut som att det blir svårt att komma iväg då.

Brukar SAS boka om dessa resor t.ex. via Chicago och sedan United eller blir det bara återbetalning?

Första bokningsbara direktflyg ARN - MIA som jag inuläget kan hitta är måndagen den 29 mars.

Första direktflyg från Köpenhamn hittar jag från 28 mars.

Beror säkerligen på hur pandemin utvecklas om den startar då. De säljer däremot flyg till Miami med mellanlandning i New York under denna corona vintern.

Screenshot_20200930-081029.png

Ajdå, ser ju ut som att det blir svårt att komma iväg då.

Brukar SAS boka om dessa resor t.ex. via Chicago och sedan United eller blir det bara återbetalning?

Ska man vara elak så blir det vare sig ombokning eller återbetalning. Du kan få en voucher.

Vi ska se att amerikanerna öppnar gränsen också. Än så länge blir vi ju inte insläppta.

Tills vidare ser jag varje inbokad resa som en ännu inte inställd resa. Dvs tar ut förlusten i förskott för att möjligen bli positivt överraskad. Förr eller senare vänder eländet.

Du är uppenbart mer postiv till hur SAS sköter kundernas återbetalningskrav än vad jag är.
Jag är nog snarare mer negativ för skulle de försöka tvinga på mig en oönskad (ej avtalad) voucher skulle jag inte acceptera detta utan göra som många andra här, exempelvis kräva återbetalning via kreditkortsbolaget eller rent av skicka kronofogden efter dom. :mad::cool:

Toppen