Tomas E
Medlem
Det ska funka, även om du tar dig ut från Heathrow för en övernattning (där du då behöver stanna hela tiden i rummet). Enligt reglerna får du bryta karantänen före de 14 dagarna har gått för att lämna landet:Jag funderar lite...
Jag har en bokning 9-10 okt med BA CPH-LHR-CPH och vill gärna resa den helgen även som en MR över dagen den 10 okt.
Om jag läst rätt är det ok att resa CPH-LHR och få karantän men det är ok att resa hem från LHR.
Men funderar på att ringa BA och fråga om de är villiga att ändra min resa till ARN-LHR-CPH 9-10 okt, hur tror ni de kommer stlla sig till det om argumentationen är karantän pga jag reser genom Danmark/CPH till LHR?
In England, you can only leave your accommodation in limited circumstances and while outside your accommodation, you should stay alert and stay safe. These include where:
- you are travelling directly in order to leave England
Sedan går det väl inte att utesluta att du kan få misstänksamma frågor från gränspolisen i det fallet, för det kan ju se ut som ett upplägg där man bokat en hotellnatt och en biljett man tänker "vaska" för att sedan stanna kvar i England på en adress man då inte uppgett.