Gasterlund
Medlem
Planerar min första awardresa till nästa höst och det bär av mot Panama. Är dock lite fundersam på routing och bolag att sikta in sig på. Utöver de dagar jag har i Panama så är min ambition att få några längre stop overs (18-24h i IST, BOG och YUL) för en middag på stan och en hotellnatt. Utifrån detta har min tanke varit att flyga med Turkish/Copa C IST – BOG - PTY. På hemvägen är jag lite sugen på en kväll i Montreal och tänkte därför flyga med Copa/Swiss C PTY - YUL - ZRH, alternativt skippa Montreal och flyga med United C PTY - EWR - BRU.
Någon som kan bidra med lite rekommendationerna baserat på kvalitet på businessprodukten och tillgång till trevliga lounger? Vad gäller lounger har jag ingen annan tillgång än vad som ”följer med flygbiljetten”. Vidare är det nog business som gäller snarare än first eftersom jag har ca 40K poäng som löper ut under våren (och som väl därför går upp i rök vid en ombokning till t.ex. Lufthansa F nära inpå avresa?).
Någon som kan bidra med lite rekommendationerna baserat på kvalitet på businessprodukten och tillgång till trevliga lounger? Vad gäller lounger har jag ingen annan tillgång än vad som ”följer med flygbiljetten”. Vidare är det nog business som gäller snarare än first eftersom jag har ca 40K poäng som löper ut under våren (och som väl därför går upp i rök vid en ombokning till t.ex. Lufthansa F nära inpå avresa?).