Senaste nytt

Confession

Jag har medvetet köpt resan men det innebär inte att jag på något sätt är nöjd med det. Jag valde mellan pest och kolera och valde kolera då chansen för överlevnad är större.

Jag har medvetet köpt resan men det innebär inte att jag på något sätt är nöjd med det. Jag valde mellan pest och kolera och valde kolera då chansen för överlevnad är större.
Förstår inte! Du gjorde ett val mellan inte definierade storheter. Du valde RyanAir. Du är inte nöjd. Vad gjorde att du, utifrån de valmöjligheter du hade valde RyanAir och i så fall vad levde de inte upp till utifrån det avtal ni hade?

Förstår inte! Du gjorde ett val mellan inte definierade storheter. Du valde RyanAir. Du är inte nöjd. Vad gjorde att du, utifrån de valmöjligheter du hade valde RyanAir och i så fall vad levde de inte upp till utifrån det avtal ni hade?

Du hårdrar det kanske lite? Människan är ju inte alltid SÅ logisk.

Situation: Du väljer mellan oxfile och falukorv. Av ekonomiska hänseenden väljer du falukorven. Är nog väldigt få som under måltiden tänker : - Ja, det smakar ju inte gott, men billigt var det! , för att sedan glatt äta vidare....

Gud vad hemskt att åka med Ryan, ingen större skillnad i service ombord på Ryan och SAS monkeyclass. Man kan tycka vad man vill om Ryan har själv åkt med dom några ggr även när jag jobbade på SAS och hade tillgång till billiga ID-biljetter. Att flyga är för gemene man idag inget märkvärdigt och för dom flesta är det priset som styr. Ryan tjänar pengar på det dom gör men det gör inte SAS, Ryan är innovativa och producerar det som folk vill ha och folk har råd med.
SAS var The businessman airline och levde på att skjorta upp prisomedvetna affärsmän i en monopolsituation och SAS anpassade sin kostym efter det och SAS har fortfarande kvar sin kostym i mångt och mycket. Jobbade själv på SAS på den "goda" tiden på 80 talet och mottot var att skinna våra kunder så mycket som möjligt för SAS är i första hand till för personalen och i andra hand till för kunderna.

Ursäkta men visst är det stor skillnad. Du har platsreservation, erfaren personal med, vad jag upplevt, bra servicenivå. En organisation som hjälper till om det strular. Dessutom slipper jag lotteriförsäljning och annat trams. Tvivlar starkt på att ett företag som ex. SAS har som motto att skinna kunder...var är beläggen? Bitter?

Jag har aldrig vågat prova Ryanair pga min längd, är det stor skillnad i seatpitch jämfört med tex SAS 738or? Är 196cm lång, dom absolut värsta flygresorna är direktflygen ner till södra europa i eco.

En väldig stor skillnad mellan att flyga tex SAS jämfört med Ryanair är att om biljetten säger att planet går från Stockholm så gör den det i fallet med SAS och inte från Nyköping eller Västerås som det gör om du köpt biljetten av Ryanair. Det i sig räcker för att jag aldrig kommer flyga med Ryanair.

En väldig stor skillnad mellan att flyga tex SAS jämfört med Ryanair är att om biljetten säger att planet går från Stockholm så gör den det i fallet med SAS och inte från Nyköping eller Västerås som det gör om du köpt biljetten av Ryanair. Det i sig räcker för att jag aldrig kommer flyga med Ryanair.

Samma här, men det är ju smidigt om man bor i Västerås, Nyköping, Bergamo (Milano), Hahn (Frankfurt) etc... Ryanair är väl den enskilt största anledningen till att de små flyplatserna finns kvar.

Detta faktum har varit mycket viktigt för Italienska turistorter, men det är klart att t.ex Västerås inte röner samma framgånger (tvivlar på att så många har VST som slutdestination:p ).

Jag flyger inte heller Ryanair... Jag har för långt tillflygplatserna, och ofta skiljer det inte mycket i pris mellan alternativen (med transport, kortavgift, väska etc). Jag är även lång, men i ekonomiklass inom Europa är det nästan alltid lika illa, oavsett bolag (finns undantag).

Toppen