Hej,
Tänkte fråga efter råd till alla ni som är så kunniga.
Vi har precis sparat ihop cirka 300.000kr. Min gubbe och jag tjänar cirka 70.000 brutto. Vi bor i Stockholm och har två barn. Gör av med cirka 20.000-30 på kreditkortet (okq8) varje månad. På vad vet jag inte
Det går alltså ingen nöd på oss! Vi har i flera år drömt om en familjeresa. Sen började jag läsa om amex 2-4-1 som verkar intressant. Våra barn är 3 år resp 1 år. Jag läste att SAS erbjuder 50% poängrabatt för barn i business. Om vårt mål är Maldiverna, hur hade ni gått tillväga?
Jag förstår om ni tar er för pannan kring dumma frågor men jag har svårt att läsa till mig infon, säkert dummare än medelsnittet men jaja, är ändå värd en fin resa
Tänkte fråga efter råd till alla ni som är så kunniga.
Vi har precis sparat ihop cirka 300.000kr. Min gubbe och jag tjänar cirka 70.000 brutto. Vi bor i Stockholm och har två barn. Gör av med cirka 20.000-30 på kreditkortet (okq8) varje månad. På vad vet jag inte
Det går alltså ingen nöd på oss! Vi har i flera år drömt om en familjeresa. Sen började jag läsa om amex 2-4-1 som verkar intressant. Våra barn är 3 år resp 1 år. Jag läste att SAS erbjuder 50% poängrabatt för barn i business. Om vårt mål är Maldiverna, hur hade ni gått tillväga?
- vilket kort hade ni valt
- Vilka skulle ni låtit åka på voucher resp köpa egen biljett (vi har inga problem att dela upp oss så att vi åker med varsitt barn)
- Hur länge tror ni det tar att komma upp till en voucher om vid spenderar cirka 20-30.000 på kreditkortet?
- Har hört att man kan betala hantverkskostnader på amex. Funkar det och isåfall vad är minsta kostnaden för att det ska löna sig? Vi kommer att behöva renovera badrummet nästa år till cirka 200.000.
- 100.000 planerar vi till större möbelköp under våren. ( har haft second hand så länge vi levt men nu är vi sugna på nytt)
Jag förstår om ni tar er för pannan kring dumma frågor men jag har svårt att läsa till mig infon, säkert dummare än medelsnittet men jaja, är ändå värd en fin resa