Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Så här ser det ut på biljetten efter ombokning. Om någon vet vad WAIVESKS043 innebär eller kan peka mig till en plats där jag kan hitta det så är det uppskattat.

Skärmavbild 2020-08-05 kl. 13.20.13.png

Så här ser det ut på biljetten efter ombokning. Om någon vet vad WAIVESKS043 innebär eller kan peka mig till en plats där jag kan hitta det så är det uppskattat.

Visa bifogad bild 112262
Det är en kod som används för att hantera och ta bort eventuella prispåslag vid ombokning i samma serviceklass. Har använts liknande koder vid planerade strejker, vädervarningar osv. För att enkelt erbjuda kunderna att boka om sina resor, utan extra kostnad.

Borde dock inte vara nödvändigt att använda för en Plus Pro-biljett, men kan säkert handla om någon statistik också.

Jag ringde SAS kundtjänst men de visste inte vad det var för något...
Nä, varför skulle de kunna det? Dem förlitar sig ju på vad datorn säger och säger den nej - då blir det nej. Koden finns ju där för att backoffice programmerat in den, just för att möjliggöra hantering i första linjens support.

Att ringa SAS Kundtjänst och fråga om detta är ju närmast att jämföra med att ringa Astrazenecas växel och fråga vilka de verksamma substanserna är i läkemedlet Losec. Vad ska stackaren i andra änden av telefonlinjen svara?

Last edited:
Jaha, mitt fel. Jag har inga andra nummer än till kundtjänst.
Och i andra bolag jag reser med brukar kundtjänst kunna lite om produkterna de säljer. Men det är klart, de bolaget har ju inga "Travel Consultatnts" utan bara vanliga kundtjänstmedarbetare.

Sitter och kollar av vad som skett med mina bokningar, gjorde chargeback mot Amex så en del har rasat in.
Men vad är sista budet på Voucher som gick ut förra året? Gällde till 31 augusti va?

Skulle boka en 241 nästa sommar och ser bara årets voucher, vilket jag då tolkar som jag inte fått tillbaka den som jag borde. Min återbetalning lär ju troligen inte komma under augusti så då är den ju bränd. Någon som haft samma scenario och fått ett svar?

Gjorde en avbokning av en bonusresa i mitten av april. Inga pengar tillbaka trots flera påtryckningar. Ringde amex häromdagen och påtalade detta. Pengarna på kontot dagen efter (efter inskickande av dokument). Oroligt proffsigt av amex.

När turen sen kommer till mitt ärende hos SAS att avbokas, ser SAS då att en chargeback är gjord?

Toppen