SK989
Medlem
Befinner mig i Split, Kroatien. Hade bokade biljetter hem till Stockholm den 11/8 med SAS via Oslo. Idag fick jag besked om att SAS ställt in flyget Split - Oslo och att ombokning skett till SAS via Köpenhamn istället. Ankomsttiden till Stockholm blir mer än tre timmar senare. Det finns en direktflight Split - Stockholm samma dag med SAS som har lediga platser men SAS vägrar boka om till den eftersom vi har eurobonusbiljetter och det finns inga sådana platser på direktflyget.
Jag vet att SAS har fel, biljettklass saknar betydelse när det är SAS som ställer in ett flyg och ska boka om men jag har pratat med två olika personer på SAS och ingen lycka. På frågan om SAS hellre betalar ersättning enligt 261/2004 med 400 euro x 4 personer blev svaret "förordningen gäller inte" respektive "du kan ju ansöka men kommer att få avslag".
Några tankar? Ge upp och begära ersättning i efterhand enligt EU-förordningen? Oslo-flyget ställdes in "p.g.a. coronan" ( jag köpte biljetterna för två dagar sedan).
Jag vet att SAS har fel, biljettklass saknar betydelse när det är SAS som ställer in ett flyg och ska boka om men jag har pratat med två olika personer på SAS och ingen lycka. På frågan om SAS hellre betalar ersättning enligt 261/2004 med 400 euro x 4 personer blev svaret "förordningen gäller inte" respektive "du kan ju ansöka men kommer att få avslag".
Några tankar? Ge upp och begära ersättning i efterhand enligt EU-förordningen? Oslo-flyget ställdes in "p.g.a. coronan" ( jag köpte biljetterna för två dagar sedan).