Senaste nytt

Easyjet avbokade resa i september till Milano

Diana

Medlem
Så Easyjet avbokade precis vår resa till Milano den 3 september. Sedan två-tre veckor har man inte kunnat boka det flyget, så vi antog att det var fullbokat. Vet någon varför de brukar avboka? för det är flera andra bolag som fortfarande flyger dit det datumet.

Nu flyger vi hem den 6 september med samma bolag, vad är oddsen att de avbokar det med? Vi är ett stort gäng som är där nere, vet minst 23 personer som tar samma flyg. Fundersam och orkar inte med mer strul..

Var reser du från?

EasyJets hemsida listar inte Milano från vad jag kan se något nordiskt land. Är den verkligen uppstartad alls?

Den verkar ju överhuvudtaget inte existera enligt deras hemsida. Så jag skulle nog hålla det för ytterst osannolikt att den går i någon ders riktningen om en månad.

Vad konstigt att du inte ser detta. För jag får upp det på deras hemsida.

Attachments

• 5B474459-D3F5-44F8-B316-F9FFD1984DB0.png
    5B474459-D3F5-44F8-B316-F9FFD1984DB0.png
    110,2 KB · Visningar: 303
Men hur kan de sälja resor som de inte planerat att flyga?! Vi bokade för en månad sen. Måste nog mejla kundservice men är tveksam på om man får något svar..

Nån som vet om man passerar passkontrollen på Gatwick när man byter från en EasyJet-flight till en annan? Om inte skulle det vara en möjlig omväg till Milano utan att drabbas av karantän i UK?

Nån som vet om man passerar passkontrollen på Gatwick när man byter från en EasyJet-flight till en annan? Om inte skulle det vara en möjlig omväg till Milano utan att drabbas av karantän i UK?

Karantän i UK är väl 'bara' självisolering i 14d, så även om du måste gå förbi immigration så är det väl inget problem?

Toppen