Senaste nytt

Thai Airways Premium Economy - val av säte + fast track?

Vad händer med HS-TGB ? Trodde den var inne på retrofit. Men idag är den uppe och flyger igen HKT-BKK. Och den har ju bara vart inne 1 månad! Så då var dom väldigt snabba isåfall .

Besvikelse. Det var väl en vanlig C-check eller något sådant som man var tvungen att göra eftersom moderniseringsprogrammet blivit så försenat... :(

Besvikelse. Det var väl en vanlig C-check eller något sådant som man var tvungen att göra eftersom moderniseringsprogrammet blivit så försenat... :(

Typiskt Thai att allt som oftast bjuda på besvikelser inte minst vi som flyger från Arlanda.
Har även noterat att man ibland kör 747-400 till Puket medan man kör 747 all series på normala flighten vilket jag inte kan se någon logik i eftersom Puket är nog till 99% turister.

Det hade varit väldigt intressant om någon från redaktionen gjorde en intervju med Thai och de fick berätta om deras logik när dom bestämmer vilka plan som skall gå på vilken rutt. (Tänker mest på att CPH oftast har mordernare inredningar)
Dessutom vore det intressant att få veta hur tanken nu är när det skall vara klart.

Typiskt Thai att allt som oftast bjuda på besvikelser inte minst vi som flyger från Arlanda.
Har även noterat att man ibland kör 747-400 till Puket medan man kör 747 all series på normala flighten vilket jag inte kan se någon logik i eftersom Puket är nog till 99% turister.

Det hade varit väldigt intressant om någon från redaktionen gjorde en intervju med Thai och de fick berätta om deras logik när dom bestämmer vilka plan som skall gå på vilken rutt. (Tänker mest på att CPH oftast har mordernare inredningar)
Dessutom vore det intressant att få veta hur tanken nu är när det skall vara klart.

Varför skulle inte HKT rutten kunna ha de uppgraderade planen även om det är en annan katogeri av resande. Dessa passagerare har väl betalt samma pris som passagerare som skall till BKK. Förstår inte ditt resonemang med att göra skillnader på om du gör en resa i tjänsten som du inte ens betalt för egna pengar, eller om du åker på semester.

Följer man TG på FT kan man notera att alla deras kunder världen över funderar över just deras "logik" utan att kunna finna någon.
Vad jag hört förstår inte Sthlmskontoret så mycket av det heller.

Ang. tidplanen är det nu tänkt att det ska vara klart i juli vad jag förstått.
Men det är TG:s egen Tech Dep som gör jobbet, och det betyder tydligen att de ofta måste prioritera andra problem så osvuret är nog bäst.

Senaste turen i Thai-karusellen är att HS-TGA åkt in på verkstaden på Don Muang. Troligen inte dags för retrofit på den heller gissar jag. Väntar på att TGZ ska blir klar och då kommer säkert TGF eller TGG att vara näst på tur för ommöblering.

Beklagar mitt sjukliga intresse för detta - men ska man åka PE i dec/jan så är det rätt kul att gissa vad man kommer åka med...

Senaste turen i Thai-karusellen är att HS-TGA åkt in på verkstaden på Don Muang. Troligen inte dags för retrofit på den heller gissar jag. Väntar på att TGZ ska blir klar och då kommer säkert TGF eller TGG att vara näst på tur för ommöblering.

Beklagar mitt sjukliga intresse för detta - men ska man åka PE i dec/jan så är det rätt kul att gissa vad man kommer åka med...
Har full förståelse, jag var likadan när jag frekventerade TG.
Men för umpte gången; ha inga stora förväntningar. Räkna med en antik recliner.
Eller om du har röta en gammal slip n´slide. Men TGY eller TGZ kommer inte att hända, och någon annan kärra kommer de knappt hinna börja med.

Idag ser det ut att bli en "slip-and-slide"-maskin på ARN-HKT i alla fall. HS-TGK är på väg till ARN.
Även de nya TGY/TGZ har väl samma typ av lutande business-stol. Ingen lie-flat här inte.

thai.jpg

(Tips till moderator: Börjar det inte bli dags att bryta ut en stor del av denna tråd till en Thai 747-tråd i *A-forumet?.
Ämnet är numera en bit bort från den ursprungliga dealen...)

Toppen