Budgetresenär
Medlem
Den här kanske är bättre: AF-KLM AMS-MEX rt/ J 204 XP 1100 - FlyerTalk ForumsEkonomibiljetter ger oftast/alltid för dålig utdelning för att det ska vara värt det...
Den här kanske är bättre: AF-KLM AMS-MEX rt/ J 204 XP 1100 - FlyerTalk ForumsEkonomibiljetter ger oftast/alltid för dålig utdelning för att det ska vara värt det...
Det här börjar ju likna något! Mycket bra pris för Air France fina 777 kabin. Sedan var det ju bara det där lilla abret om avrådan mot resor och att vi inte är välkomna i USA, så en eventuell resa måste ske direkt från Europa. Med tanke på att man kan uppnå väldigt många XP poäng bara genom att flyga inom Europa (igen i business) tycker nog ändå den äventyrligaste delen av mig att det känns som ett säkrare och bättre alternativ. Ponera att man skulle skada sig/bli sjuk och behöver göra claim hos sitt försäkringsbolag:Den här kanske är bättre: AF-KLM AMS-MEX rt/ J 204 XP 1100 - FlyerTalk Forums
Jag är game! När åker vi?Ska vi ta en go Europatur @Berglund
Oj, oj oj!!!
Det vore ju helt vansinnigt om man genom detta erbjudande skulle kunna nå 900 XP men få dubbelt upp och då nå 1800 XP vilket i sig kvalificerar för att bli Flying Blue Ultimate! Det är AirFrance motsvarighet till Lufthansas HON.
En annan variant är ju att det krävs 300 XP per år för att behålla Platinumnivån. Om man flyger in 1500 XP med detta erbjudande men får dubbelt, då har man i princip ett lifetime Platinumkort hos AirFrance/KLM eftersom tio år i rad av platinumkvalificering ger Platinum for life!
Platinum for life kan man nu då alltså nå på 25 t/r resor i business inom Europa med byte i Paris/Amsterdam både ut och hem, så att man får minst fyra flygningar per t/r. En billig sådan businessbiljett som bokas minst 21 dagar före avfärd kostar ungefär 4000 kr. Orkar man bara åka 25 resor mellan nu och nyår så kan man alltså, för lite drygt 100 000 kr flyga ihop ett lifetimekort! @Skogi var är du???![]()
Hej
Har faktiskt lyckats flyga in en del poäng under tiden som dubbla-poäng varit applicerbart. Som jag förstår det så gör Flying Blue denna "kampanj" med anledning av Covid-19 är det någon som vet om detta även händer med regelbundna mellanrum eller om det är första och enda gången?
Tack för det snabba svaret, då blir det till att försöka få till en Milage run i slutet av December för att dra in så mycket som möjligt till nästkommande år.Första och enda gången sedan 2009 varje fall när jag blev medlem.