GMTmax
Medlem
Är i precis samma sits.Det som gör att det känns lite surt är att vissa har hamnat i en bättre sits än vad de annars skulle ha varit (fått förlängt Guld/Diamond som de annars inte skulle ha nått) medan andra är i ett klart sämre läge än de annars skulle ha varit. Och det på grund av något som annars är så obetydligt och slumpmässigt som det datum då man första anmälde sig till Eurobonus. Det är självklart att det känns lite förargligt när man som jag är på "fel" sida av detta:
Förhoppningvis inser SAS detta och gör någon form av justering: antingen skjuter fram brytdatumet för förlängning eller sänker kraven för återkvalifiering det här året.
- Jag hade redan klarat Gold med god marginal, så förlängningen tjänade inget till för mig
- Jag hade nått Diamond för första gången någonsin i år om det inte hade varit för corona - nu hände inte det
- Jag har nu redan förlorat två månader på nästa period, och det ser ut som att mitt resande i tjänsten inte kommer igång förrän 2021 - det blir således rätt tufft att ens hålla kvar Guld i år
Tycker att BA hanterat/kommunicerat saken bättre. De förlänger medlemmars status med 12 mån och detta gäller för medlemmar med exp t.o.m 30 juni 2021, dvs alla vars möjligheter till resande påverkats av Covid 19 to-date. Därutöver sänker de trösklarna för nivåer med 25% framöver. Enkelt att förstå och tydligt budskap att alla som drabbas kommer att kompenseras.
Jag har skickat denna feedback till Goldservice med förhoppningen att de eventuellt följer detta exempel.