Cristoffer Cedergren
Medlem
Såklart SAS stoppade funktionen med automatisk återbetalning när coronan slog till, för att inte alla pengarna skulle rinna ut ur bolaget okontrollerat. Nu vet man bättre om läget och kan koppla på det igen.
Generellt nej i rådande situation, men det kan alltid finnas specialfall. Skriv lite utförligare i den här tråden så kan vi se om du kan få hjälp: https://www.businessclass.no/forum/...ler-om-passagerares-rättigheter.6200/page-512Hej
Mina flighter blev inställda idag med avresa 12/7 till CH. Får se hur lång tid det tar att få pengar tillbaka men undrar om jag har rätt till 250€ också?
Den fanns väl inte innan heller? Jag tycker jag har haft de här problemen i flera år -- däremot så har tiden när man "hamnat i kön" varit kortare, men det har i allra högsta grad varit en manuell delay på det även innan. Den blir bara tydligare nu när det är extremt mycket mer för manuella kön att hantera...Såklart SAS stoppade funktionen med automatisk återbetalning när coronan slog till, för att inte alla pengarna skulle rinna ut ur bolaget okontrollerat. Nu vet man bättre om läget och kan koppla på det igen.
Den absoluta majoriteten av avbokningar hade ju inte rätt till återbetalning i biljettreglerna och hade såklart inte gått in i någon automatik oavsett om den lämnades på. Automatiken har ju bara funnits på fullt flexibla biljetter och på award.Såklart SAS stoppade funktionen med automatisk återbetalning när coronan slog till, för att inte alla pengarna skulle rinna ut ur bolaget okontrollerat. Nu vet man bättre om läget och kan koppla på det igen.
Nej, det kan jag bekräfta att det inte har skett.Nej - skatter fra bonusbilletter er faktisk blevet refunderet fint selv under marts-april måned...
Jeg har samme utfordring.Nej, det kan jag bekräfta att det inte har skett.
Jag väntar fortfarande på skatten från avbokad star Alliance bonusresa den 16/3. Avbokad på telefon med Tallin. Poäng och 241-voucher tillbaka direkt.Nej, det kan jag bekräfta att det inte har skett.