Senaste nytt

Dubbla poäng 3-5 juli 2020 med SAS Mastercard

Normalt har jag SAS MC som underliggande kort på Curve. Då borde jag rimligen kunna lägga till extrakortet och föra över alla köp 90 dagar bakåt till det kortet under kampanjen? Eller är det något jag missar här?
Så går utmärkt att göra, om man är av det mer lättlurade slaget som inte alls gillar det där med bonuspoäng...

Du vill normalt ha det första köpet på ett annat kort, tänk ditt vanliga bank debit kort eller Revolut. Utmärkt förklaring till varför finns redan, väldigt förtjänstfullt detaljerat åt dig av @Doctor-X i inlägget ovan.

Så går utmärkt att göra, om man är av det mer lättlurade slaget som inte alls gillar det där med bonuspoäng...

Du vill normalt ha det första köpet på ett annat kort, tänk ditt vanliga bank debit kort eller Revolut. Utmärkt förklaring till varför finns redan, väldigt förtjänstfullt detaljerat åt dig av @Doctor-X i inlägget ovan.

Tack flr att du tar dig tid att svara men eftersom doctor-x redan har förklarat hur det fungerar så vet jag inte vad ditt tillägg tillför i diskussionen mer än att påstå att jag är lättlurad.

Normalt så har vi inte GBIT 90 dagar bakåt o då hinner man ställa om till annat annat kort i god tid inför dessa kampanjer. Nu är läget lite annorlunda därav min fundering.

Dock är jag tveksam till att det verkligen blir en dubbelminus på första köpet eftersom det är bokfört på en annan dag. Däremot är det antagligen dumt att testa det i praktiken om det kan vara ett tveksamt tillvägagångssätt som kan ifrågasättas.

Tack flr att du tar dig tid att svara men eftersom doctor-x redan har förklarat hur det fungerar så vet jag inte vad ditt tillägg tillför i diskussionen mer än att påstå att jag är lättlurad.

Normalt så har vi inte GBIT 90 dagar bakåt o då hinner man ställa om till annat annat kort i god tid inför dessa kampanjer. Nu är läget lite annorlunda därav min fundering.

Dock är jag tveksam till att det verkligen blir en dubbelminus på första köpet eftersom det är bokfört på en annan dag. Däremot är det antagligen dumt att testa det i praktiken om det kan vara ett tveksamt tillvägagångssätt som kan ifrågasättas.
Jag förstår hur du tänker och om du har tur får du returen efter att kampanjen har avslutats och således ”tjänar” poäng.

Men jag rekommenderar inte att göra det i all fall. Det finns lägre hängande frukt att plocka.

Last edited:
Jag har kontaktat SEB via appen då jag inte fått mail än (brukar få) om denna. Har ju lixom beställt ett spabad för 80k och det vore ju lämpligt att åka ner och betala det denna dubbel-helg. :D 24000p på ett bräde skulle ju sitta fint!

Kommer inte att fungera, du måste lägga ett annat kort än SAS MC / Point Earner bakom Curve, eftersom du kommer få dubbel med minus på Point Earner kortet under kampanj helgen.

Exempel:
Köp idag 18/6 med Curve med Point Earner = 15p
Flytta köpet med Cruve från Point Earner till SAS MC under kampanj helgen:
- Minus (-) 15p x 2 på Point Earner
- Plus (+) 15p x 2 på SAS MC
Din minuspost borde rimligtvis vara 15p x 1, då det var de poäng som erhölls när första köpet gjordes.

Jag väntar själv på en återbetalning på 50000kr för ett köp som gjordes för ett bra tag sedan (helt orelaterat till dubbla poängkampanjsoptimering). Om den återbetalningen hamnar under kampanjen och de drar mer poäng än var köpet inbringade tänker jag höra av mig till kundtjänst.

Är det någon som har varit med om att de gjort ett köp som har återbetalats under kampanjen som har resulterat i ett poängminus?

Din minuspost borde rimligtvis vara 15p x 1, då det var de poäng som erhölls när första köpet gjordes.

Jag väntar själv på en återbetalning på 50000kr för ett köp som gjordes för ett bra tag sedan (helt orelaterat till dubbla poängkampanjsoptimering). Om den återbetalningen hamnar under kampanjen och de drar mer poäng än var köpet inbringade tänker jag höra av mig till kundtjänst.

Är det någon som har varit med om att de gjort ett köp som har återbetalats under kampanjen som har resulterat i ett poängminus?
Du gör en tankevurpa. När köpet gjordes har inget med det hela att göra. Det är när returen registreras som är avgörande.

Kan hålla med om att det vore extremt olyckligt om återbetalning för t.ex. flygbiljetter skulle landa in under kampanjen, men det tror jag kundtjänst faktiskt skulle kunna lösa i efterhand om det rör sig om så stora belopp och att man kan visa att återbetalningsprocessen har pågått sedan ett tag tillbaka.
Men att köra PointEarner bakom Curve och sen flytta transaktioner till SAS MC under helgen för kampanjen, är bara dumt. Finns gott om gratis debit-kort (Revoult, PFC, etc) om man inte har ett vanligt bankkort längre som funkar utmärkt under denna typ av kampanjer.
Själv har jag använt mitt Nordic Choice MC och Revolut under tidigare kampanjer för att sprida kostnaderna lite.

Toppen